نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:44

یک روز از ماه میهمانی خدا در کنار ارتشیان در مرزهای شرقی کشور/ روزه خود را در پست نگهبانی باز می کنیم

درحالی که مردم با غروب خورشید در کنار خانواده خود روزه خود را افطار می کنند، هستند کسانی که در مرزها برای امنیت کشور ایثار می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، ماه مبارک رمضان این روزها دارد لحظات پایانی خود را سپری می کند و مردم به شکرانه یک ماه روزه داری در تکاپوی خرید و استقبال از عید سعید فطر هستند.

اغلب ماه رمضان را در کنار خانواده و عزیزان خود بودند و در کنار یک سفره افطار می کنند؛ اما هستند کسانی که به دور از خانه و کاشانه خویش درحال حراست و صیانت از مرزهای خانه پدری و سرزمین مادریشان هستند.

ماه میهمانی خدا فرصتی شد تا ما مهمان سربازان ارتش در یکی از پاسگاه های مرزی تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی شهید حبرانی در شهرستان تایباد باشیم؛ جایی که سربازانش خود میهمان خدا هستند.

پاسگاه تقریبا وسیع است و مجهز به سامانه های نظامی و دفاعی. ضلع شرقی آن به خط مرزی ایران و افغانستان ختم می شود و کمتر از یک کیلومتر با ابنیه مرزی افغانستان فاصله دارد.

روزه خود را در پست نگهبانی باز می کنیم

با یکی از سربازان هم صحبت شدم؛ او که از قوم شریف کرمانج است با صدای درشتش می گوید: در ایام ماه مبارک رمضان و هنگام افطار روزه خود را تنها و در پست نگهبانی باز می کند.

این سرباز می افزاید: باعث افتخارم است که در همه جا و همه حال حافظ امنیت کشورم هستم و فرقی نمی کند ماه رمضان یا بقیه روزهای سال باشد.

یک سرباز دیگر به ما می گوید: پاسبانی با دهان روزه و در آب و هوای کویری منطقه سختی های خودش را دارد؛ ولی همین که در پیشگاه خداوند اجر و پاداشی دارد، روزه برای ما شیرین و دلنشین می شود.

وی ادامه می دهد: ارتش در مرزهای شرق و شمال شرق کشور از هرگونه اختلال در نظم و امنیت کشور جلوگیری می کنند و ملت شریف ایران از این بابت خیالشان راحت باشد.

حال و هوای خاص مرز را دوست دارم

خورشید کم کم خود را به افق نزیک تر می کند؛ صدای اذان از بلندگو پخش می شود و سربازانی که در وقت آزاد هستند خود برای افطاری آماده می کنند.

یک سرباز که در خاکریز نگهبانی مستقر است، بیان می کند: از همه بیشتر همین حال و هوای خاص مرز و سکوتی که در شب های آن حاکم است را دوست دارم و در خلوتم برای عاقبت بخیری خودم و هموطنانم دعا می کنم.

وی ادامه می دهد: همه ما با خدمت در مرزها، سخن پیامبر گرامی اسلام(ٍص) را که می فرمایند «سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند» به خوبی درک می کنیم و ارزش آن را می فهمیم.

یکی از سربازان که درحال وضو برای اقامه نماز است، اظهار می کند: تاکنون ۲ ماه رمضان را در حین خدمت گذرانده ام که برکت آن را در تقویت اخلاقم دیده ام و دوران سربازی در مرزها برای من یکی از بهترین لحظات زندگی ام خواهد بود.

او می گوید: پاسگاه ما رنگین کمانی از اقوام ایرانی است و گویی هر نفر به نمایندگی از هر ناحیه از ایران اسلامی در اینجا مشفول حراست از مرزهای کشور هستند.

جمهوری اسلامی ایران ۹۴۵ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۳۰۰ کیلومتر آن در خراسان رضوی واقع شده است.

در وقت اذان پاسگاه حال و هوای معنوی به خود می‌ گیرد و از هر کمین و برجک و خندقی دست ‌ها رو به آسمان است و نوایی ملکوتی بر می‌خیرد: «رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ» پروردگارا دل هایمان را پس از آنکه هدایتمان فرمودى منحرف مکن، و از سوى خود رحمتى برما ببخش؛ زیرا تو بسیار بخشنده اى.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159347

مهمترین اخبار ایران و جهان: