نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 14:40

خانه هلال در انارستان شهرستان جم کلنگ‌زنی شد

بوشهر- آئین کلنگ زنی خانه هلال در انارستان شهرستان جم با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور صبح پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: توسعه خانه‌های هلال نقش مهمی در تقویت خدمات دهی به مردم در زمان بروز حوادث دارد.

یعقوب سلیمانی گفت: این خانه‌ها می‌توانند تمامی وظایف و تکالیف جمعیت هلال احمر را با همکاری جوامع محلی اجرا کنند و به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور ما چرخه مدیریت بحران دارای جایگاه ویژه‌ای است و اگر اقدامات آماده‌سازی قبلی برای مواجهه با بحران مناسب باشد در زمان بروز حادثه می‌توان تبعات ناشی از حادثه را کاهش داد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این چارچوب افزایش سرمایه اجتماعی با جلب همکاری مردم در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و در این رویکرد اقدامات بر اساس نیازهای واقعی مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز با ابراز خرسندی از همکاری خیر عزیز و همچنین مردم خوب انارستان افزود: هلال احمر استان تا رسیدن به هدف اصلی خود در این پروژه در کنار مردم انارستان خواهد بود و از تمام توان و منابع خود جهت آموزش به این عزیزان استفاده خواهد نمود.

احسان ایزدپناه خاطر نشان کرد: این زمین توسط حاج محمد داغ باشی برای احداث خانه هلال به جمعیت هلال احمر اهدا شده است که در پایان از ایشان توسط دبیرکل با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، رؤسای سازمان جوانان و امداد و نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، فرماندارجم، امام جمعه جم و خیرین آغاز عملیات کلنگ زنی، زمینی به مساحت ۲۵۵ متر با زیر بنای ۱۰۰ متر در انارستان شهرستان جم صورت گرفت.

ضمناً اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط یک خیر برای احداث این مکان پیش بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926503

مهمترین اخبار ایران و جهان: