نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 00:21

پهلوگیری اولین محموله خودروهای وارداتی در بندرلنگه+عکس و فیلم اختصاصی

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان گفت: امشب 22 دستگاه خودرو از برند کیا محصول کره جنوبی به عنوان اولین محموله خودروهای وارداتی وارد بندرلنگه شد و تخلیه شدند.

 مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان امشب در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: نخستین محموله خودروهای وارداتی، وارد آبهای سرزمینی ایران شد و آن را در بندرلنگه پهلو دادیم و 22 دستگاه خودروی وارداتی در محوطه بندرلنگه تخلیه شد.

وی افزود: این محموله خودرو 22 عددی، شامل ۶ نمونه از محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که هم اکنون در محوطه بندرلنگه تخلیه شدند.

بندرلنگه یکی از کانون‌های ترانزیت خودرو در جنوب کشور است و سالانه دهها هزار خودرو از طریق این بندر به کشورهای شمالی ایران ترانزیت می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، خودروهای دیگر نیز از کره‌جنوبی، ژاپن و چین به مقصد ایران بارگیری شده است. همزمان با ورود نخستین محموله خودرو به کشور، کار پذیرش خودروهای وارداتی در بورس از هفته گذشته آغاز شده و این هفته نهایی می‌شود و بنابراین از نظر بستر فروش نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 931647

مهمترین اخبار ایران و جهان: