نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 12:27

کشته شدن یک نظامی ایرلندی «یونیفل» در جنوب لبنان

یونیفل از کشته شدن یک نظامی ایرلندی خود و زخمی شدن شماری دیگر در جنوب لبنان خبر داد و اعلام کرد با ارتش لبنان برای روشن شدن جزئیات این حادثه هماهنگی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت دفاع ایرلند از کشته شدن یک نظامی این کشور در چارچوب نیروهای پاسدار صلح در جنوب لبنان (یونیفل) و زخمی شدن سه تَن دیگر در پی تیراندازی به کاروان آنها خبر داد.

خبرنگار المیادین درباره کشته شدن یک نظامی یونیفل در جنوب لبنان گزارش داد که خودروی یونیفل شبانه در شهرک «العاقبیه» در نزدیکی صیدا دچار سانحه رانندگی شد. این حادثه منجر به واژگونی خودرو و مجروح شدن ۴ نفر از پرسنل یونیفل شد که به بیمارستان «حمود» صیدا منتقل شدند.

به گفته خبرنگار المیادین، پیش از حادثه رانندگی، مردم شهرک العاقبیه در نزدیکی صیدا به رفتار گشت یونیفل که مسیر معمول خود را تغییر داده بود، اعتراض کردند. نیروهای یونیفل نیز در پاسخ به اعتراض مردم منطقه، تیراندازی هوایی کردند.

یونیفل در بیانیه‌ای کشته شدن یکی از اعضای خود و زخمی شدن شماری دیگر را در «حادثه‌ای در جنوب بیروت که جزئیات آن هنوز مشخص نیست» تأیید و اعلام کرد: ما در حال هماهنگی با ارتش لبنان هستیم و تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرده ایم تا مشخص شود دقیقاً چه اتفاقی در شهرک العاقبیه افتاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912403

مهمترین اخبار ایران و جهان: