نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 17:25

موضوع جمعیت به صورت علمی علت‌یابی و رفع شود

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: موضوع جمعیت یک مقوله علمی است و باید مسائل مربوط به آن، به صورت علمی علت‌یابی و رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری ظهر چهارشنبه در همایش جوانی جمعیت گفت: موضوع جمعیت یک مقوله علمی است و باید مسائل مربوط به آن، به صورت علمی علت‌یابی و رفع شود.

وی بیان داشت: با انتشار فراخوان از اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت به عمل آمد تا مقالات خود را در محورهای عنوان شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به ارسال ۹۱ مقاله به دبیرخانه همایش اشاره کرد و گفت: از بین مقالات ارسالی، ۵۴ مقاله توسط هیات داوران انتخاب و پنج مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شد.

بختیاری تاکید کرد: برخی محتواهای تولید شده در بعضی موضوعات به جای تبلیغ موضوع موجب تخریب آن می‌شود.

وی گفت: با برگزاری این رویداد تلاش شد از حداکثر ظرفیت هنری برای تولید محتواهای درست و اصولی با موضوع جوانی جمعیت بهره گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: آثار تولید شده در رویداد فرهنگی هنری جوانی جمعیت و طرح نفس توسط دانشگاه خریداری شده و به طور رایگان در اختیار تمام کسانی قرار خواهد گرفت.

بختیاری به برگزاری مسابقات کتابخوانی، خاطره‌نویسی و نقاشی با موضوع جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در تلاشیم از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی، به راهکارها و فرآیندهای حل بحران جمعیت بپردازیم

وی افزود: همایش ملی جوانی جمعیت، مقدمه‌ای برای برگزاری همایشی با عنوان "سیاست‌گذاری‌های جمعیت" در سال آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هدف اصلی این همایش‌ها، پیگیری هدفمند رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت و عبور از بحران سالمندی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910991

مهمترین اخبار ایران و جهان: