نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 20:14

۶۱ درصد برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای کردستان تحقق یافت

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۶۱ درصد از برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای این استان تحقق یافت.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان دیم است و به نوعی اقتصاد کشاورزی کردستان وابسته به زراعت دیم می‌باشد.

وی افزود: از ۵۹۱ هزار هکتار برنامه ابلاغی طرح جهش تولید تا اکنون قریب به ۳۶۲ هزار هکتار یعنی ۶۲ درصد برنامه تحقق یافته که امیدواریم با کشت‌های انتظاری و بهاره صددرصد برنامه تحقق یابد.

وی با اشاره به میانگین بارش ۸۲ میلی متری باران در پاییز امسال تصریح کرد: نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳ درصد کاهش بارندگی در استان داشته ایم.

اسکندری خاطر نشان کرد: ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید زیر چتر حمایتی بیمه قرار گرفته است و روند بیمه گذاری اراضی تحت پوشش طرح هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یارانه‌ای برای خرید ادوات در قالب طرح جهش تولید افزود: تا کنون برای خرید ۳۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان پیشبرد اهداف توسعه‌ای در بخش کشاورزی را منوط به داشتن برنامه مدون و استراتژیک دانست و تصریح کرد: باید در راستای برنامه‌های ملی، با بهره گیری از محقیق مراکز تحقیقات و دانش بومی برنامه‌های محلی تدوین شود تا بهتر و سریع‌تر سیاست‌های بخش کشاورزی به مرحله اجرا درآید.

اسکندری تأکید کرد: باید یافته‌ها و دانش تولید شده در مراکز تحقیقاتی به عرصه‌های کشاورزی منتقل شود و ارتباط کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی با تولید کنندگان این عرصه بیش از پبش باشد.

وی یادآور شد: در راستای فعالیت‌های ترویجی و آموزشی برای بهره برداران و اجرای کامل سیاستهای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ۱۰ مزرعه الگویی در ۱۰ شهرستان استان با محصولات تناوبی ایجاد خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923203

مهمترین اخبار ایران و جهان: