نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:56

مراکز رشد در حوزه علوم انسانی راه‌اندازی شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: انتظار ما این است تا دانشگاه محقق اردبیلی در راه‌اندازی مراکز رشد در حوزه علوم انسانی گام‌های جدی و اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در ۱۴ ماهی که مسئولیت استان را بر عهده داشتم، در همه حوزه‌ها به این نتیجه رسیدیم که جایگاهی بهتر از ۲۴ و ۲۶ نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت استان اردبیل باید حداقل به میانگین و متوسط کشوری نزدیک شود تا عقب‌ماندگی‌های تاریخی جبران و راه پیشرفت و توسعه را در پیش بگیریم.

استاندار اردبیل ضرورت همدلی و همراهی بیشتر را در مسیر توسعه استان اردبیل یادآور شد و گفت: در کنار جبران عقب‌ماندگی‌ها، باید فرصت‌های به وجود آمده را در ارتقای علمی، آموزشی و فرهنگی جدی گرفته و نارسایی‌ها را به سرعت برطرف کنیم.

عاملی افزود: استان اردبیل با داشتن دانشگاه‌های متعدد، هزاران هیئت علمی با تجربه و ۴۰ هزار دانشجو ظرفیت خوبی را در گره‌گشایی از مشکلات استان دارد و در حل مسائل باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید عقب‌ماندگی‌های توسعه علمی استان اردبیل را به نحوه مطلوب جبران کرده و فضا و بستر درست و عدالت‌محور را در پیشرفت آن مهیا کنیم.

عاملی اضافه کرد: نباید جایگاه استان اردبیل در بین استان‌های عقب‌مانده باشد بلکه ضرورت دارد تا در شاخص‌های مختلف در ردیف ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفته و بتوانیم یک گام جدی و رو به جلو را برداریم.

وی با قدردانی از رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: همچنان دغدغه هیئت علمی، دغدغه جدی است که در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با وزیر علوم بسیاری از این موانع و مشکلات مطرح خواهد شد که انتظار می‌رود وزیر علوم نیز در دولت سیزدهم به گره‌گشایی این مشکلات قول مساعد بدهد.

عاملی توجه به جامعیت دانشگاه را در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ یادآور شد و ادامه داد: دانشگاه‌ها نباید رشد تک بعدی داشته باشند بلکه بهتر است از منابع انسانی در مسیر توسعه روزافزون استفاده شده و ما بتوانیم در ابعاد مختلف بالندگی فرهنگی، پژوهشی و علمی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی گام‌های جدی و اساسی نیاز داریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

عاملی از رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی خواست تا در ارتقای کیفی و علمی دانشگاه تلاش مؤثری را انجام داده تا در عرصه‌های بین‌المللی این دانشگاه بتواند افتخارآفرینی کند.

وی شکل‌دهی قطب‌های علمی را در دانشگاه محقق اردبیلی بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در کنار قطب‌بندی و توسعه دانشکده‌ها، ما به راه‌اندازی اندیشکده‌های تخصصی نیاز داریم تا در حوزه علوم انسانی نیز مراکز رشد شکل گرفته و حرکت تحول‌آفرینی به وجود آید.

عاملی به ضربه جبران‌ناپذیر عقب‌ماندگی‌ها در حوزه علوم انسانی را به ویژه در بخش حکمرانی یادآور شد و افزود: ما در حوزه علوم انسانی نیازمند تغییر نگرش‌ها و تحولات واقعی هستیم تا بتوانیم در مسیر عزت‌آفرینی و تولید ثروت گام‌های مؤثرتری را برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922403

مهمترین اخبار ایران و جهان: