نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 17:25

۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت خشکسالی اختصاص یافت

اردبیل - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت خشکسالی در استان اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خواجوی بعدازظهر یکشنبه در جلسه بررسی خسارت خشکسالی و آسیب‌های بلایایی طبیعی در اردبیل اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۲۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان خشکسالی پرداخت می‌شود.

وی از اختصاص ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: هر بهره بردار خسارت دیده می‌تواند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از این تسهیلات بهره مند شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه خسارت دیدگان می‌توانند با تکمیل مدارک به بانک‌های عامل مراجعه و این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: تضمین بهره‌وری و کاهش نگرانی جامعه هدف و بهره‌برداران حوزه کشاورزی از مخاطرات طبیعی از انتظارات منطقی است که مسئولان اجرایی همواره می‌کوشند تا تدابیر لازم را در این خصوص به کار گیرند.

خواجوی یکی از این تدابیر حمایتی از تولید کنندگان را پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی اعلام کرد و افزود: بخش کشاورزی به دلیل وابستگی به شرایط آب و هوایی، بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی می‌بیند.

وی بیان کرد: به بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از بروز خسارت‌های خشکسالی در سال زراعی آتی حتماً محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند چرا که بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی در سال‌های آتی است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با رعایت الگوی کشت، توسعه گلخانه‌ها، اجرای کشاورزی حفاظتی‌، اجرای سیستم آبیاری نوین‌، اصلاح خطوط انتقال آب و کاشت محصولاتی که نیاز آبی کم دارند می‌توان با پدیده خشکسالی مبارزه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933291

مهمترین اخبار ایران و جهان: