نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 11:28

ارتقا رتبه استان قزوین در بودجه‌های سلامت کشور

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از ارتقا رتبه استان قزوین در بودجه‌های سلامت کشور خبر داد و گفت: الحاقیه بیمارستان قدس بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‎وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان قزوین و پروژه‌های در حال پیگیری اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات استانی پروژه در حال تکمیل الحاقیه بیمارستان قدس، شاهد بهره‌برداری از پروژه در بهمن ماه خواهیم بود.

وی افزود: بالاخره بعد از ۲ و نیم سال پیگیری و رایزنی فشرده، اعتبار ۲۰۰ میلیاردی بانک رفاه برای پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در حال پرداخت است و طبق وعده داده شده ان‌شاءالله بزودی قسط اول آن به مبلغ یکصد میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز تاکید کرد: روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی شهرستان‌های آبیک و البرز کند است.

وی ادامه داد: باید همت جمعی ملی و استانی در راستای مطالبات حوزه بهداشت و درمان و بیمارستانی این شهرستان‌ها به کار برده شود.

محمدبیگی تاکید کرد: بعد از پیگیری‌های بسیار مجوز دانشکده داروسازی بعد از سال‌ها انتظار به استان قزوین داده شده و از ترم‌های آینده شاهد پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشکده خواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته ۶۰ میلیارد ریال برای تجهیزاین دانشکده اخذ شده که بزودی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در تازه‌ترین گزارش ارائه شده رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان در بین ۸۱ دستگاه ابلاغ گیرنده که ۶۷ مورد آن دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است، به رتبه ۱۶ ارتقا یافته که این خبر امیدوارکننده ای مبنی بر ارتقا رتبه استان در بودجه‌های سلامت کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915191

مهمترین اخبار ایران و جهان: