نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 09:25

جابه جایی ۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان کهگیلویه و بویراحمد/تجلیل از عوامل حمل و نقل گچساران و باشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماهه امسال افزون بر ۱ میلیون تن کالا در استان از سوی ناوگان های راهداری به نقاط مختلف کشور جا به جا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عابد محمدی در جلسه تجلیل از رانندگان و پرسنل راهداری دو شهرستان گچساران و باشت اظهار کرد: جا دارد از زحمات همه پرسنل راهداری و رانتدگان تقدیر، تشکرکرد و هفته حمل و نقل را به آنها تبریک گفت.

وی با اشاره به نامگذاری روز حمل و نقل بیان کرد: در بحبوحه جنگ تحمیلی نیازهای جامعه و جنگ، تکلیفی از سوی امام راحل برای رانندگان ایجاد شد، همه رانندگان نیز به ندای رهبر لبیک گفته و با رفتن به بنادر جنوبی کشور وتخلیه بارها رویداد بزرگی را رقم زدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این روز به نام رانندگان و حمل و نقل نامگذاری شد،رانندگانی که هرجا نیاز بود جانفشانی کردند.

محمدی عنوان کرد: این قشر پرتلاش ماموریت ها را به خوبی انجام داده و در اربعین حسینی نیز به خوبی ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان گفت: فصل سرما و برف زمستان را پیش رو داریم که باید با تلاش بسیار راه ها باز باشد و راهدارها نیز به خوبی کار خود را مانند همیشه انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: راهدارانی که کار آنها محدود به زمستان نیست و تمام طول سال آنها به صورت شباته روز تلاش می کنند، در برخی مواقع در حین ماموریت نیز جان خود را از دست داده اند.

محمدی بیان کرد: مجموعه پلیس راه نیز در کنار ابن راهداری در حال کنترل و خدمت بی وقفه می باشند که جا دارد از آنها تقدیر کرد.

وی افزود: بخشی از وظایف راهداری در ۳ بخش نگهداری راه ها، رفع نقاط حادثه خیز با همکاری پلیس راه و ایمن سازی راه ها می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولویت اصلی ما ایمن سازی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز بوده، در راه های روستایی استان نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: کمترین راه روستایی را در گچساران داریم،بعضی از راه های روستایی در این شهرستان آسفالت شد و برخی دیگر نیز در حال لکه گیری است.

وی افزود: در حمل و نقل جاده ای کار ما نظارت است، بخشی از حمل و نقل جاده ای را شرکت های خصوصی و تشکل ها بر عهده دارند،تلاش می شود تا مشکلات اینها نیز برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل درون شهری ما فرسوده شده و پیگیر اقدامات لازم برای این موضوع هستیم.

محمدی بیان کرد:امسال بیش از 450 هزار مسافر در کهگیلویه و بویراحمد توسط ناوگان حمل و نقل جابجا شدکه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵درصد افزایش جابجایی مسافر وجود دارد.

وی اظهار داشت: بیش از ٢هزار وسیله نقلیه عمومی، باری و مسافری هم اکنون در استان فعال هستند که در این زمینه ۴ هزار راننده نیز فعالیت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد:در ٩ ماهه امسال بیش از ۱ میلیون تن کالا در کهگیلویه و بویراحمد از سوی ناوگان های راهداری به شهرها و استانهای دیگر در کشورجابجا شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۲۰ شرکت های حمل و نقل کالا، ۴۲ شرکت مسافر بری و ۸ تشکل انجمن های صنفی در استان وجود دارد.

یعقوب عوض زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران در این نشست گفت: جا دارد روز ملی حمل و نقل و راهداری یاد آور زحمات پرچم داران صنعت مهم حمل و نقل را به تمام این قشر زحمتکش تبریک گفته و از زحمات آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: راهداران، قهرمانان ملی ایثار و رشادت هستند که با پشتکار خود هیبت سرما و گرما را شکسته و به وظایف محوله خود می پردازند.

عوض زاده اضافه کرد: دل راهداران به سلامت مسافران و رانندگان عرصه حمل و نقل خوش است.

اردشیری رییس کانون رانندگان سواری کشور گفت: جزو محدود استانهایی هستیم که با سازمان تعامل داریم، بالای ۹۰ درصد خودروهای کرایه ای ما فرسوده می باشد و قیمت خودرو ها نیز گران است.

وی با اشاره به مشکلات رانندگان افزود: نزدیک به ۵ ماه می باشد که یارانه سوخت سواری کرایه پرداخت نشده است،بیمه تکمیلی رانندگان نیز انتطار می رود در دستور کار قرار گیرد.

بمناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری، از پرسنل و رانندگان ناوگان حمل و نقل دو شهرستان گچساران و باشت در سالن کنفرانس فرمانداری دوگنبدان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مسئولان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 919191

مهمترین اخبار ایران و جهان: