نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:53

مفاهیم و ارزش های دوران دفاع مقدس در جامعه ترویج و تبیین شود

زنجان-امام جمعه زنجان با اشاره به میزبانی زنجان از سه شهید گمنام دفاع مقدس، گفت: مفاهیم و ارزش های دوران دفاع مقدس در جامعه ترویج و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، به ۴ دی ماه سالروز میلاد پیامبر بزرگوار الهی اشاره کرد و گفت: معجزه هستی، حضرت عیسی مسیح (ع) است.

وی ابراز کرد: میلاد عیسی روح‌الله، مظهر تجلی اراده و قدرت خداوند است.

امام جمعه زنجان گفت: در ۷ دی ۱۳۵۸ سازمان نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و در این راستا هیچ دینی مانند دین اسلام مردم را به سوادآموزی دعوت نمی‌کند.

خاتمی بر لزوم اهمیت علم‌آموزی در اسلام تاکید کرد و بیان داشت: اولین کلمه و نخستین فرمان الهی در آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است و از دیرباز یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که استعمارگران و صاحبان زر و تزویر برای بردگی فکری ملت‌ها، به ویژه مردم ایران اجرا کردند.

وی تاکید کرد: باید دشمنان را بشناسیم وعلما، دانشجویان و دانش‌آموزان، بسیجیان و مردم بدانند که دشمن دلسوز ما نیست‌. باید رشد معنوی را حفظ کنیم و مراقب نفوذ دشمن باشیم.

امام جمعه زنجان افزود: دشمن توان تهدید نظامی را ندارد اما هر روز روش‌های جدیدتری در راستای جنگ نرم استفاده می‌کند و دشمن می‌خواهد با ذهن‌ها بازی کرده و قدرت محاسبه را ضعیف کند.

خاتمی تصریح کرد: ما با قدرت ایمان در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌ایم و با تکیه بر ایمان، انقلاب به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع‌مقدس نیز پیروز میدان شدیم.

وی با بیان اینکه فردا سوم دی ماه ۳ شهید گمنام وارد استان می‌شود، بیان داشت: وقتی شهدا بازگردانده می‌شوند عطری از معنویت را با خود به همراه دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهدای گمنام در زمین مجهول هستند اما در آسمان شناخته شده هستند، گفت: مفاهیم و ارزش های دوران دفاع مقدس در جامعه ترویج و تبیین شود.

خاتمی به سالروز شهادت سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرافراز شهید جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی نزدیک است.

وی افزود: شهید سلیمانی به تنهایی نشان داد که یک انسان می‌تواند با درک درست از زمان و مسئولیت خود در حلقه اتصال الهی قرار گیرد و انسان عظیمی شود.

امام جمعه زنجان یاد آورشد: جنگ سخت برای دشمنان جوابگو نبوده و دست به جنگ نرم زده است و دشمن آشوب ایجاد کرد تا بازار و کارخانه‌ها تعطیل شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928591

مهمترین اخبار ایران و جهان: