نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:00

جهاد تبیین مهم راه مبارزه با جنگ شناختی دشمن است

قزوین- امام جمعه قزوین مهم‌ترین راه پیروزی بر جنگ شناختی دشمن را بیداری و بصیرت و شناخت توطئه‌های دشمن دانسته و بیان کرد: جهاد تبیین مهم راه مبارزه با جنگ شناختی دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ شناختی تمام عیار هستیم، اظهار کرد: تمام هدف این جنگ تمام عیار ایجاد انحراف در مسیر نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: دور کردن نسل نوجوان و جوان ما از آرمانهای انقلاب و فرهنگ اصیل اسلامی و مقابله با ارزش‌های اسلامی از اهداف اصلی جنگ شناختی دشمن است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه جنگ شناختی محدود به امروز نیست و از صدر اسلام وجود داشته است، تاکید کرد: تلاش برای منحرف کردن مردم از علی (ع) به سوی معاویه و پیروی مردم از یزید بخشی از جنگ شناختی دشمن بود.

وی مهم‌ترین راه پیروزی بر جنگ شناختی دشمن را بیداری و بصیرت و شناخت توطئه‌های دشمن دانسته و بیان کرد: جهاد تبیین مهم راه مبارزه با جنگ شناختی دشمن است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: برای جهاد تبیین باید همه از جمله خانواده‌ها، اساتید و معلمان، روحانیون و مبلغین، هنرمندان، مداحان و وعاظ و خبرنگاران با قدرت و با برنامه وارد میدان شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن حماسه بزرگ ۹ دی تاکید کرد: ۹ دی نماد مبارزه ملت ایران با یک جنگ شناختی و ادراکی بزرگ بود که به وقوع پیوست.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهدای هفتم دی ماه قزوین عنوان کرد: این شهدا که تعدادی از انان نیز کودک هستند نماد مبارزه مردم قزوین با رژیم ستم شاهی و ظلم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود پیکر مطهر ۸ شهید گمنام به استان قزوین عنوان کرد: با این شهدا باید عهد ببندیم که با قدرت ادامه دهنده راه آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه نمونه یک بانوی روشن فکر مسلمان بود که با روشنگری و جهاد تبیین خود تلاش کرد تا جایگاه ولایت به فراموشی سپرده نشود.

وی در پایان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نماد بصیرت بود، یادآور شد: تاسی بانوان کشور ما از حضرت فاطمه در عفت و بصیرت توطئه دشمنان را خنثی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928603

مهمترین اخبار ایران و جهان: