نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:51

انتقاد دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان درباره واگذاری اراضی دشت مهرگان و پایین دست سد جگین

دبیرمجمع مطالبه گران هرمزگان گفت: خاطرنشان کرد: تاکنون بارها و بارها برای زمین های پایین دست سد جگین برای واگذاری کشت پنبه، نامه به مسئولان ارسال کردیم اما متاسفانه منابع طبیعی در پاسخ به استعلام آن اعلام کرده زمین ها مناسب کشت پنبه نیست و تاکنون از سایر مسئولان پاسخی قانع کننده دریافت نکردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا صالحی دبیر مجمع مطالبه گران هرمزگان امروز در نشست سالیانه دبیران مجامع مطالبه‌گری استان هرمزگان اظهار داشت: هدف ما برای مطالبه‌گران تسهیل‌گری است نه تصدی گری، تصدی‌گر به آن معناست که مطالبات شما یا انجام می‌شود یا اینکه انجام نمی‌شود.

وی ابراز داشت: زمانی که یک مطالبه‌گر به مجمع مطالبه گران استان، نامه‌ای را در راستای احقاق حقش ارسال می‌کند یکی از وظایف مجمع مطالبه‌گران این است که با هم اندیشی تمام اعضا به ما می گوید که کار باید انجام بشود یا نشود.

صالحی افزود: این مجمع در راستای مطالبه.گری فردی، کسی را محدود نخواهد کرد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان تصریح کرد: بنده در مقام دبیر مجمع مطالبه‌گران اگر بخواهم خلاف واقعیت سخنی را بگویم در واقعیت باید پاسخگو باشم و اگر مطالبه گری ما بحق باشد به طور قطع پرونده مختومه اعلام می شود.

صالحی در بخش دیگری از خود گفت: اگر دبیر مجمع مطالبه‌گران نتواند یک سالن یا مسجدی را برای برگزاری نشست های مطالبه‌گران هماهنگی کند، همان بهتر که این مسئولیت خطیر را رها کند.

وی در ادامه عنوان کرد: مجمع مطالبه گران هرمزگان از مجمع مطالبه‌گران خراسان جنوبی کمتر نیست، آنان تمام نشست هایشان را یا در منزل اعضا یا مساجد برگزار می کنند؛ مهم این است که جلسه تشکیل شود و تمام ناگفته های مطالبه‌گران بازگو شود.  

دبیر مجمع مطالبه گران هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون بارها و بارها برای زمین های پایین دست سد جگین برای واگذاری کشت پنبه، نامه به مسئولان ارسال کردیم اما متاسفانه منابع طبیعی در پاسخ به استعلام آن اعلام کرده زمین ها مناسب کشت پنبه نیست و تاکنون از سایر مسئولان پاسخی قانع کننده دریافت نکردیم.

وی افزود:‌ این زمین‌ها باید 3 تا 3 تن محصول در واحد هکتار پنبه بدهند، حتی 500 کیلوگرم هم محصول نمی‌دهند اگر می‌خواهیم کار درستی انجام دهیم باید تمامی جوانب سنجیده شود.

صالحی گفت: فقط کافی است که استانداری هرمزگان یک گام به جلو بردارد ما 10 گام برمیداریم.

وی با اشاره به مسئله زمین‌های دشت مهرگان مطالبی را عنوان کرد و گفت: در ارتباط با موضوع زمین ها دشت مهرگان بازهم نامه را به اداره‌کل و استانداری هرمزگان ارسال کردیم که در خصوص آن توضیح بدهند شاید از مطلبی بی‌اطلاع هستیم.

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان در ادامه گفت: برای ما جای بسی سوال است که چرا باید در محدوده ژئوپارک قشم مزرعه تکثیر میگو افتتاح شود که حتی مجوز منطقه آزاد را هم ندارد؛ براساس تفاهم نامه امضا شده قبلی، مجوزها در این منطقه و این جزیره باید توسط سازمان منطقه آزاد قشم صادر شود.

صالحی در پایان افزود: اینکه یک نماینده از اداره کل میراث فرهنگی مجوز می‌گیرد و در آن محدوده طرح مذکور را افتتاح می‌کنند، افتخاری ندارد.

به گزارش فارس، در این مراسم محمد گلستانی نژاد مدیرکل دفتر استانداری هرمزگان نیز به عنوان میهمان حضور داشت و به پاره‌ای از پرسش‌های مجمع مطالبه گران استان پاسخ داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 928703

مهمترین اخبار ایران و جهان: