نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 15:41

اعزام ۳ ایثارگر اهدای عضو از اردبیل به مرکز کشور

اردبیل - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته سه ایثارگر اهدای عضو از استان اردبیل به تهران اعزام شده اند.

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعزام هجدهمین و نوزدهمین ایثارگر اهدای عضو از استان اردبیل در سال جاری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با اعزام هجدهمین و نوزدهمین ایثارگر اهدای عضو در صبح روز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد بیماران اعزامی به سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: زنده یاد قدرت جودی اصل ۵۲ ساله اهل و ساکن روستای صمدلو از توابع شهرستان گرمی به دنبال خونریزی مغزی ناشی از فشارخون بالا و زنده یاد مهدیه صفاری ۱۶ ساله اهل و ساکن روستای شهبازلو از توابع شهرستان گرمی به دنبال خونریزی مغزی ناشی از پارگی آنوریسم مغزی دو ایثارگری هستند که صبحگاه روز سه شنبه راهی تهران شدند تا با اهدای اعضای خود جان بیماران نیازمند را نجات دهند.

نسیمی دوست بیان کرد: این بیماران که در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بودند علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تأیید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: صبح روز گذشته نیز زنده یاد پیمان اسدی شاعرلر به دنبال خونریزی مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع با رضایت خانواده برای اهدای عضو به تهران اعزام شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063547

مهمترین اخبار ایران و جهان: