نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 17:32

سازش و حل مسالمت آمیز پرونده ها در گلستان افزایش یافت

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ارجاع بیش از ۱۰۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان، گفت: سازش و حل مسالمت آمیز پرونده ها در گلستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی بعدازظهر دوشنبه در جلسه با اعضای شوراهای حل اختلاف گرگان اظهار کرد: امسال ۴۶ درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان به سازش ختم شده که ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: میانگین بالای سازش پرونده‌ها در استان نشان از اهتمام و جدیت کارکنان شورای حل اختلاف گلستان است و ما قدردان تلاش همه اعضای شورای حل اختلاف هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف، باید بر مصالحه متمرکز شود و بیشتر از اینکه به دنبال رسیدگی و صدور حکم در پرونده‌های شورا باشیم باید به دنبال سازش و مصالحه بود و قطعاً وقتی نتیجه پرونده‌ها با صلح و سازش منجر شود طرفین راضی‌تر از دادگستری خارج می‌شوند.

آسیابی تاکید کرد: قوه قضائیه به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای تحقق صلح و سازش در پرونده‌ها است.

احمد جعفری، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان هم در این جلسه گفت: از ابتدای سال تا پایان دی، بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده که ۴۶ درصد با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف، ریش سفیدان و صلح یاران با مصالحه و رضایت طرفین به سازش ختم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036491

مهمترین اخبار ایران و جهان: