نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 14:16

محکومیت توهین به قرآن توسط بیش از 100 عالم شیعه و سنی/ چهره رحمانی اسلام به جهانیان معرفی شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به توهین و اهانت برخی از کشورها به مقدسات و قرآن کریم، بیش از ۱۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی جهان این اهانت ها را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محرمات هر دین و مذهب جزو محرمات الهی بوده و نسبت به خدا و عالم خدا است. توهین و اهانت به مقدسات هردین و مذهب و ادیان الهی سبب تفرق پراکنی شده و ایجاد تفرقه به صدمه جهانی آسیب و صدمه خواهد زد.

وی تصریح کرد: اگر همه ما خواستار صلح جهانی هستیم و تاکید داریم تا این صلح در جهان تداوم داشته باشد می بایست به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توهین برخی از دولتمردان کشورهای دیگر به مقدسات اهل سنت خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان که خود را آزادی خواه و مهد ازادی می دانند تحمل مقدسات و قدسیات ادیان دیگر را نداشته و به آنها توهین می کنند که این عمل سبب ایجاد خشونت در کشور خودشان خواهدشد.

وی ادامه داد: پیام ما به این دولتمردان این است که این نوع حرکت مذبوحانه و حرمت شکنی نسبت به مقدسات ادیان دیگر ، امنیت کشور خود را دچار تزلزل و خدشه خواهد کرد.این نقشه رژیم صهیونیست است که می خواهد چهره اسلام را نامناسب جلوه دهد.

حجت الاسلام شهریاری گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور ایران اسلامی با علمای جهان اسلامی همبستگی ایجاد کرده و در همایش و سیمنارها مشترک حضور پیدا می کند.در وبنیار اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از علمای جهان اسلام چه شیعه و چه سنی این حرکت مذبوحانه را محکوم کردند.

وی بیان کرد: در برنامه های درازمدت بر آن هستیم تا چهره رحمانی اسلام را به جهانیان معرفی کنیم و به جهان نشان دهیم چهره اسلام آن چهره داعشی و یا آن چهره اسلام هراسی که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در حال تبلیغ آن است نبوده و یک چهره رحمانی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: تلاش داریم در کنفرانس بین المللی و منطقه ای وحدت اسلامی که در گلستان در حال برگزاری بوده این پیام را به جهان مخابره کنیم که همه ادیان اسلامی با زندگی مسالمت امیز در کنار هم خواستار صلح جهانی هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036147

مهمترین اخبار ایران و جهان: