نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:09

تکمیل بیمارستان اکباتان به زودی انجام می‌شود/ ۱۱ پروژه عمرانی در دست اقدام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تکمیل بیمارستان اکباتان طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: ۱۱ پروژه عمرانی در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در نشستی با رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و استاندار اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در ۱۶ ماه گذشته با اپیدمی کرونا مواجه بود و با فروکش کردن کووید به سرعت ظرفیت‌های مورد مطالبه حوزه‌های مختلف دانشگاه فعال شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه خوب وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی همدان به ویژه برخی حوزه‌های برگزیده گویای اقدامات خوب واحدهای مختلف است در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های آموزش، بهداشت، درمان، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری، دانشجویی فرهنگی و تربیت بدنی پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری، از تلاش‌های انجام شده برای کسب این موفقیت قدردانی کرد.

تکمیل بیمارستان اکباتان طی چند ماه آینده

وی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه از نظر برنامه‌ریزی و پیگیری در وزارت بهداشت شناخته شده است عنوان کرد: تا چند ماه آینده پروژه‌های عمرانی از جمله بیمارستان اکباتان تکمیل می‌شود و ۱۱ پروژه عمرانی نیز در دست اقدام است.

مجذوبی اجرای اردوهای زیارتی، راهیان نور، تفریحی و... را از دیگر اقدامات در راستای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان به صورت کامل در خوابگاهها ساماندهی شدند و دانشگاه علوم پزشکی از نظر خوابگاه دختران وضعیت خوبی دارد.

وی بیان کرد: اگر ۶۰ واحد دیگر به خوابگاه متاهلین افزوده شود دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های پیشرو خواهد بود.

پیش‌بینی جذب ۷ هزار و ۳۴۵ دانشجو در سال ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان توسعه سطح امکانات فرهنگی و رفاهی را از اولویت‌های مهم دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل است؛ ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ نفر دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه حضور دارند و جذب ۷ هزار و ۳۴۵ نفر دانشجو در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

وی برنامه‌ریزی در مورد گردشگری سلامت را نیز در دستور کار دانست و گفت: برای گردشگری سلامت در بیمارستان‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی شده است.

مجذوبی با بیان اینکه تعداد بیماران بین‌المللی پذیرفته شده قابل قبول نیست گفت: باید گام‌های بزرگی در بین‌المللی‌سازی دانشگاه انجام شود و به این منظور مشورت‌های لازم از وزارت بهداشت دریافت شده است.

وی اقدامات مهم حوزه خیرین سلامت را برشمرد و با بیان اینکه مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۱ به ۴ میلیارد و ۵۰۰ رسیده است خاطر‌نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظر نسبت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف از جمله پرستاری به تخت یا دندانپزشکی در میانه استانداردهای کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشتی، مدیریت اختلالات اوتیسم به طور انحصاری در کشور، خرید تجهیزات پزشکی از بودجه محرومیت‌زدایی، افتتاح سلامتکده، راه‌اندازی مرکز پالس‌ترابی بیمارستان بعثت، کلینیک توانبخشی لنف آدم، درمانگاه بیماران cf طبق اساسنامه بیماران صعب‌العلاج، نصب دزیمتری مرکز سرطان همدان و راه‌اندازی بخش‌های مهندسی بافت و آنالیز پروتئین و توسعه بخش‌های کشت سلولی را جزو اقدامات دانشگاه دانست.

وی به اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه و موانع و چالش‌های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در حوزه جمعیت اقدامات خوبی از جمله برگزاری همایش نبض زندگی در راستای ترویج جوانی جمعیت برگزار شد.

تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مجذوبی طراحی و اجرای فرآیندهای ارزیابی عملکرد مدیریت را به منظور مشخص شدن نقطه قرارگیری فعلی از اقدامات با اهمیت عنوان کرد و در ادامه یکی از مهمترین برنامه‌های آینده دانشگاه را تولید دارو در استان خواند و افزود: تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با نگاه ویژه به حوزه داروی گیاهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان اکباتان همدان مورد توجه است ابراز امیدواری کرد که این بیمارستان بزودی به بهره‌برداری برسد.

فعالیت مرکز منوپوز در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از فراهم شدن امکانات لازم برای راه‌اندازی بخش‌های پیوند استخوان، توسعه مراکز درمان ناباروری، تکمیل مرکز سرطان و راه‌اندازی مرکز جامع سالمندان دیابت خبر داد و گفت: مرکز منوپوز در استان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

وی با اشاره به استقلال ساختاری تشکلات پردیس بین‌الملل دانشگاه گفت: سال ۱۴۰۲ یکی از ماموریت‌های مهم بین المللی‌سازی دانشگاه است.

مجذوبی با بیان اینکه موضوع پزشک خانواده بزودی ابلاغ می‌شود گفت: اجرای نظام ارجاع الکترونیک و برنامه پزشک خانواده نیازمند برنامه‌ریزی ملی برای تامین منابع انسانی و فیزیکی است.

 احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی همدان

وی به تشریح پیگیری تامین زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی پرداخت و گزارشی از اقدامات ارائه شده بیان کرد و برگزاری جلسه‌ای برای نهایی شدن زمین این بیمارستان را خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شبانه‌روزی کردن قرائت خانه، سالن مطالعه و تلاش برای هوشمند‌سازی دانشگاه از دیگر اقداماتی بود که عنوان کرد.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071791

مهمترین اخبار ایران و جهان: