نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 09:42

پروژه‌های ارتباطی جدید کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد

کرمانشاه- پروژه‌های ارتباطی جدید کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اعتباری بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ارتباطات در سفر به استان کرمانشاه پروژه‌های ارتباطی جدید این استان که با اعتباری بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده بود را رسماً افتتاح کرد.

ایجاد پوشش تلفن همراه و اینترنت در ۱۰ روستای استان کرمانشاه، بازسازی و احداث اداره پست سرپل ذهاب و ازگله، راه اندازی باجه پست بانک ایران در روستاهای بابان یاور عزیزی، سیاه بید علیا، سه چک، شهرک صنعتی کرمانشاه، نسار دیره، شهرک دیره و سراب شوهان، اجرای ۶۰ کیلومتر فیبرنوری در استان، نصب و راه اندازی پنج دستگاه کافوی نوری و ۱۰ دستگاه مینی کافو، راه اندازی تعداد ۱۰ سایت نسل چهارم در سطح شهر کرمانشاه (فاز ۸)، نصب و راه اندازی تجهیزات WDM، راه اندازی ۲ سایت جدید، راه اندازی سایت نسل پنجم، راه اندازی ۲ سایت TD-LTE، ارتقا ۲۷ سایت مخابراتی از فناوری 3G به 4G و نصب و راه اندازی ۲ سایت 3G/LTE از جمله این طرح‌ها بوده است.

این پروژه‌ها در مجموع با اعتباری بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شرکت ملی پست، طرح توسعه ارتباطات روستایی، پست بانک، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه احداث شده است که توسط وزیر ارتباطات رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۴ روستای جدید در استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از اینترنت پرسرعت بهره مند شده‌اند و ۱۲۸ روستای بالای بیست خانوار باقیمانده نیز در شش ماه آینده متصل می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053691

مهمترین اخبار ایران و جهان: