نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 16:09

تهیه اطلس سرمایه‌گذاری تحولی در حوزه اقتصادی است

زنجان-معاون وزیر کشور گفت: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری تحولی در حوزه اقتصادی است و باید در اسرع وقت به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوششی، ظهر پنجشنبه در جلسه اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان و سامانه SDI اظهار کرد: در سطح ملی مطالبه ما این است که در اطلس سرمایه‌گذاری، بنگاه‌های اقتصادی در همه شهرستانها جانمایی شود.

وی در مورد بازدید از واحدهای اقتصادی استان بیان کرد: استان زنجان رو به بالندگی است و مدیر ارشد استان اقتصاد مقاومتی را نه در کلام بلکه در عمل مطلع نظر قرار داده است و ما نیز باید با تفویض اختیار و ارائه تجهیزات لازم زمینه پیشرفت را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به استفاده از ظرفیت‌هایی استانی تاکید کرد و افزود: مهم‌تر از اعتبارات، نیروی جوان استان است و درک صحیح مدیر ارشد استان این مجموعه امکانات لازمه سرمایه‌گذاری است‌.

کوشش‌تبار عنوان کرد: در استان زنجان اطلس سرمایه‌گذاری را در اسرع وقت به اتمام برسانید تا برای سال ۱۴۰۲ الگوی کاملی برای سرمایه‌گذاری داشته باشیم موضوع اطلس به عنوان یک حرکت تحولی مطرح است و باید از پراکندگی جلوگیری شود.

وی در مورد منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: ایجاد این منطقه در زنجان بسیار راهگشا است و شما در یک حرکت تاریخی در مکانی قرار گرفتید که در دروازه ترانزیت قرار دارید و زنجان استانی است که در حوزه صنعتی، کشاورزی، خدماتی به‌ویژه گردشگری حرف برای گفتن دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه از خام‌فروشی در زنجان رنج می‌بریم، ابراز کرد: باید این موضوع برای سرمایه‌گذاران پردازش ذهنی شود؛ چراکه پیشینه‌های ارزشمند در این استان مثل راسته مسگرها، صنعت مس را به رخ دنیا می‌کشد و باید در زمینه سرمایه‌گذاری در دنیا رهبری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری نیز باید به طور جدی کار کنیم، ادامه داد: مرکز سرمایه‌گذاری باید در بهترین نقطه شهر و مدرن‌ترین ساختمان و قدمگاه سرمایه‌گذار باشد.

کوششی‌تبار با اشاره به اینکه رفتار خصمانه دنیا استکبار برای این است که ما رگ گردن خود را برای استقلال کشور گذاشته‌ایم، بیان کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری تسهیل و مجوزها در کوتاهترین زمان صادر شود.

وی فرصت‌هایی سرمایه‌گذاری ثبت شده در سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را حدود ۲۷۰۰ مورد برشمرد و گفت: سهم استان زنجان در حال حاضر ۵۵ مورد است که با توجه به ظرفیت‌های استان انتظارداریم این رقم افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: زنجان شهر نوآوری‌ها و مرجع تفکرهای بلندپایه است و شان استان را بیش از این میدانیم و باید در جذب سرمایه‌گذار استان اول باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068291

مهمترین اخبار ایران و جهان: