نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:20

سرانه فضای سبز در اردبیل مناسب نیست

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سرانه فضای سبز در اردبیل مناسب نیست و لازم است افزایش احیای باغ‌ها و سرانه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن عاملی ظهر پنجشنبه در جمع مسئولان استانی در رابطه با افزایش سرانه فضای سبز در استان اظهار کرد: سرانه فضای سبز در اردبیل مناسب نیست و لازم است افزایش احیای باغ‌ها و سرانه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر داشتن عزم ملی برای داشتن محیط زیست سالم افزود: باید هم مردم و هم همه مسئولین در محیط مورد مسئولیت خود به کاشت درخت و توسعه فضای سبز اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کاشت درخت یک عبادت است که پیامبر اعظم (ص) نیز مسلمانان را به این کار توصیه کرده و من از همه هموطنان کمک می‌خواهم و همه را به کاشت درخت و توسعه فضاهای سبز دعوت می‌کنم.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با اشاره به آغاز طرح احیای باغ تاریخی بقعه شیخ کلخوران افزود: این مراسم با کاشت نهال‌های گلابی و آلبالو به عنوان درخت‌های بومی اردبیل و در محوطه اثر ثبت ملی بقعه شیخ کلخوران همراه شد تا باغ این محوطه تاریخی احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری رقمی نزدیک به دو میلیارد تومان برای رواق بندی و محوطه سازی این مجموعه هزینه شده است و ایجاد بازارچه صنایع دستی در مجموعه بقعه شیخ کلخوران یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر ما برای این مجموعه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083303

مهمترین اخبار ایران و جهان: