نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 12:31

باران مهمان پایان هفته مازندرانی‌ها

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، گفت: بارش‌ها طی امروز و فردا در آسمان مازندران تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا به‌دلیل استقرار سامانه بارشی انتظار داریم شاهد بارش‌های متناوب در سطح استان باشیم.

وی افزود: در ارتفاعات مرکزی و غربی استان بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، بیان کرد: پرآب شدن رودخانه‌ها، مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی کندوان و هراز از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی با تاکید بر احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، تصریح کرد: روز شنبه این سامانه از آسمان مازندران خارج می‌شود تا روز دوشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش تدریجی دما و وزش باد جنوبی در ارتفاعات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باتوجه به شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی انتظار داریم آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و بارش‌های متناوب پیش‌بینی می‌شود که مقدار آن چندان قابل ملاحظه نیست.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریا طی دو روز آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082991

مهمترین اخبار ایران و جهان: