نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 09:42

موزه دفاع مقدس زنجان باید تا خرداد به بهره‌برداری برسد

زنجان-معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس زنجان باید تا خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد. 

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جعفری، شامگاه جلسه بررسی آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس استان زنجان با گرامیداشت روز شهدا و اهمیت احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس استان زنجان اظهار کرد: سوم خرداد آخرین فرصت ما برای افتتاح موزه دفاع مقدس است و باید تا این زمان اقدامات برای بهره‌برداری به پایان برسد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای هویت‌زدایی از نسل‌های جوان و نوجوان ابراز کرد: موزه دفاع مقدس می‌تواند مأمنی برای جوانان و محیطی برای تربیت نسل آینده کشور باشد و باید نسل‌های جدید از هویت دینی و ملی خود به درستی آگاهی یابند.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این موزه را محیطی برای تبلیغ اسلام و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: این موزه همچون یک آینه بزرگ است که افراد می‌توانند بزرگی خود و کشور را ببینند و با تاسی از راه شهدا، آینده کشور را بسازند.

وی با اشاره به وضعیت موزه دفاع مقدس در سایر استان‌های باقی مانده بیان کرد: با توجه به افتتاح همزمان این پروژه‌ها باید استان زنجان عقب ماندگی خود در این مسیر را جبران کند و تاخیر در افتتاح این موزه جایز نیست.

جعفری با تاکید بر اینکه در زمینه تکمیل موزه دفاع مقدس استان باید همه پای کار بیایند، یادآور شد: این یک پروژه استانی است و همه مجموعه‌ها باید دست به دست هم دهند تا شاهد بهره‌برداری و بهره‌مندی از این پروژه در استان باشیم.

وی استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل موزه دفاع مقدس را مهم خواند و افزود: حضور و مشارکت این افراد در سرعت بخشیدن به ساخت این مجموعه تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به اهمیت مسیر ایثار و شهادت، خیران باید به این مسیر هدایت شوند.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه سختی‌های این مسیر را باید یک موهبت بدانیم، خاطرنشان کرد: روزی این بنای ارزشمند فعالیت خود را آغاز کند از آن لذت خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز مسؤولیت تمدن‌سازی را برعهده داریم، اضافه کرد: تمدن‌سازی باید خشت خشت گذاشته شود و یک باره انجام نمی‌شود و کارهای فرهنگی همواره در طولانی مدت خود را نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره به اینکه تقدیم ۲۲۰ هزار شهید نتیجه جنگ تحمیلی به ایران بود، اضافه کرد: البته در این جنگ بر خلاف سایر جنگ‌های طول تاریخ ایران بدون از دست دادن یک وجب از خاک پیروز شد و سربلندی و افتخار برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

وی قدرت امروز کشور را نتیجه رویدادهای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان انتقال ندهیم چگونه باید از این اتفاقات و رویدادها مطلع شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091803

مهمترین اخبار ایران و جهان: