نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 12:24

کرمانشاه از نظر تعداد قهرمانان ناشنوا ملی پوش دومین استان کشور است

رییس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با دار بودن ۷ هزار و ۵۰۰ ورزشکار ناشنوا از نظر تعداد قهرمانان ملی پوش دومین استان کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حامد دارابی رییس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه امروز در مراسم تقدیر از الگوهای برتر ورزش ناشنوایان استان که با حضور سرهنگ بهشتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان، خزایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و دیگر مسئولین و ورزشکاران برگزار شد، بااشاره به وجود ۷ هزار و ۵۰۰ ناشنوا در کرمانشاه، اظهار کرد: هیأت ورزش ناشنوایان استان تاکنون توانسته حدود ۵۰۰ نفر از این افراد را تحت پوشش خود در بیاورد تا به واسطه حضور در ورزش قدری از آلام آن‌ها کاسته شود. 

وی در ادامه از فعالیت ۱۸ رشته ورزشی برای ناشنوایان علاقمند به ورزش در استان خبرداد و افزود: تنیس روی میز، کشتی، کاراته، جودو و...از جمله این رشته‌ها هستند که در تعدادی از این رشته ها، ورزشکاران مطرح ملی پوش و مدال‌آوری داریم.

رییس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه اضافه کرد: در اوایل سال‌جاری که مسابقات المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ به میزبانی کشور برزیل برگزار شد، از ۷۰ نفر ورزشکاران اعزامی به این مسابقات، ۶ نفر کرمانشاهی بودند و حتی پرچمدار کاروان ایران هم مهرداد صیدی از ورزشکاران ما بود که نشان می‌دهد توان بالایی در این ورزش داریم.

دارابی ادامه داد: کرمانشاه از نظر تعداد قهرمانان ملی پوش در عرصه ورزش ناشنوایان پس از استان تهران، دومین استان کشور است. 

وی با تاکید براینکه ورزشکاران ناشنوای کرمانشاه با وجود پتانسیل بسیار بالایی که دارند باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: اکثر قریب به اتفاق این ورزشکاران از نظر اقتصادی در وضعیت بغرنجی هستند، بنابراین باید حمایت هایی را از آنها داشته باشیم. 

رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: قدردانی و حمایت مالی از این ورزشکاران با همت سپاه نبی اکرم(ص) و بسیج سازندگی در استان انجام می‌گیرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029347

مهمترین اخبار ایران و جهان: