نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:28

عقب‌ماندگی های امور تربیتی باید جبران شود/ تلاطم‌های ارزی تصادفی نیست

امام جمعه دماوند با بیان اینکه در امور تربیتی عقب ماندگی فراوانی وجود دارد که باید جبران شود، گفت: تلاطم‌های ارزی تصادفی نیست و ما در جنگ ارزی تمام‌عیاری هستیم که دشمن برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی می‌داریم و این روز را به همه مربیان و تلاشگران عرصه تربیت در آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تبریک می گویم.

وی افزود: درود خداوند متعال بر با شهدا و امام امت و شهیدان رجایی و باهنر که موسس امور تربیتی بودند؛ انحلال معاونت پرورشی با امضای وزیر وقت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۰ لطمه بزرگی به تربیت دانش‌آموزان کشور زد که آثار منفی آن را در دهه‌های بعد دیدیم.

امام جمعه دماوند گفت: رهبر انقلاب دستور دادند تا امور تربیتی احیا شود و در سال ۱۳۸۵ با مصوبه مجلس دوباره امورتربیتی احیا شد؛ متاسفانه در دولت‌های مختلف به امور تربیتی و پرورشی اهمیت لازم داده نشده است و در این مسئله عقب ماندگی فراوانی وجود دارد که باید جبران شود.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش تقاضا داریم، به معاونت پرورشی و امور تربیتی اهمیت ویژه‌ دهند تا با دو بال آموزش و پرورش، دانش آموزان ما به سعادت دنیوی و اخروی برسند؛ باید بدانیم که ما همچنان در میدان جنگ هستیم و دشمنان این ملت و نظام نخوابیده‌اند و هر لحظه در فکر ضربه زدن به ما هستند.

وی بیان کرد: هنوز چند ماه از اغتشاشات خیابانی نگذشته که دشمنان این روزها اغتشاشات ارزی راه انداختند و آنها می‌خواهند آرامش را از ملت ایران بگیرند؛ تلاطم‌های ارزی تصادفی نیست و ما در جنگ ارزی تمام‌عیار هستیم؛ ایجاد نارضایتی اقتصادی هدف اصلی دشمن است تا به دنبال آن اوضاع داخلی ما را به هم بریزند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: نیازمندی‌های ارزی کشور در چند عنوان مشخص شده و تخصیص ارز برای این امور منطقی است، اما تخصیص ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل قبول نیست.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: دولت نباید اجازه دهد که چند هزار دلال از بازار سیاه ارز سوء استفاده کنند؛ دولت باید بازار ارز و طلا را هوشمندانه کنترل کند و از صبر و نجابت مردم به خاطر درک شرایط جنگ اقتصادی و تحمل گرانی ها تشکر می‌کنیم و از دولت انتظار داریم که روند فزاینده تورم را به هر قیمتی کنترل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دولت سیزدهم به خاطر اعتماد به جوانان و استفاده از آنها در برخی مسئولیت‌ها در شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/67015/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070047

مهمترین اخبار ایران و جهان: