نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 16:18

کره شمالی بسته به تحرکات آمریکا، اقیانوس آرام را «ناآرام» می‌کند

همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پیونگ‌یانگ امروز (دوشنبه) به عنوان بخشی از آزمایش‌های موشکی خود، دو موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت آب‌های شرقی کره شمالی شلیک کرد؛ در این بین، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و از سیاستمداران ارشد این کشور، هشداری جدی علیه واشنگتن صادر کرد.

این بیانیه هشدارآمیز پس از آن صادر شده که آمریکا دیروز (یکشنبه) رزمایش مشترکی را با کره جنوبی با حضور جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ و همچنین بمب‌افکن راهبردی «بی۱ لنسر» برگزار کرد. واشنگتن همان روز رزمایش مشترک دیگری را نیز با ژاپن برپا کرد

کیم یو جونگ در واکنش به این رزمایش‌ها گفت که کره شمالی «حضور سلاح‌های راهبردی آمریکا در منطقه و تاثیر آنها در امنیت این کشور را به دقت رصد می‌کند.»

وی افزود: تکرر استفاده از اقیانوس آرام به عنوان محدوده آتش (کره شمالی)، به ماهیت اقدامات نیروهای آمریکا بستگی دارد. از تحرکات تسلیحات هجومی راهبردی نیروهای آمریکا که اخیراً در حوالی شبه‌جزیره کره شدت گرفته، به خوبی آگاه هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046403

مهمترین اخبار ایران و جهان: