نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 15:28

صدور ۲ فقره پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در اردبیل

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۲ فقره پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در طول سال۱۴۰۱ برای محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صادر شد.

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح عملکرد یک ساله اداره کل اظهار کرد: ۲ فقره پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در طول سال ۱۴۰۱ برای محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صادر شد.

وی افزود: با هدف بررسی مدارک متقاضیان پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها و در راستای اجرای دستورالعمل صدور، تمدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی کمیته علائم مزبور با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: پروانه کاربرد نشان آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی خیار گلخانه‌ای در شهرستان مشگین شهر و توت فرنگی در شهرستان خلخال صادر شده است.

علایی در ادامه افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی در حدود مجاز استاندارد است که این مهم، ارتقا کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل مزبور، بررسی و تأیید مدارک و مستندات فنی متقاضیان اعم از شناسنامه محصول، فرم‌های پایش، تاییدیه اولیه و معرفی مسئول کنترل کیفیت بر عهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و بازرسی و نمونه برداری از محصول و ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده، توسط شرکت‌های بازرسی فنی مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046247

مهمترین اخبار ایران و جهان: