نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 19:26

توزیع بسته‌های معیشتی در سیستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ بسته معیشتی کمک مؤمنانه بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در حوزه سیستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدمهدی عبادی امروز در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در منطقه سیستان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) دو فرمان را پشت سرهم صادر کردند، یکی فرمان امنیتی و تاسیس کمیته انقلاب و دیگری فرمان رسیدگی به محرومان و تاسیس کمیته امداد که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب صورت گرفت.

وی افزود: به دلیل فقر شدیدی که در جامعه وجود داشت، کمیته امداد در بدو تاسیس، هدف آن تنها حمایت صرف از نیازمندان بود، اما هر چه جلوتر رفت، این هدف کم کم به سمت توانمندسازی تغییر کرد.

عبادی بیان کرد: علت اینکه امروز دور هم جمع شده‌ایم، بحث مسئولیت اجتماعی است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از سوی بانک تجارت استان، به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد و در این راستا، تعداد ۱۵۰ بسته معیشتی خریداری شد.

وی گفت: امروز در سطح استان ۲۹ هزار یتیم را داریم که بیشترین تعداد در سطح کشور است و همچنین ۱۵۹ هزار فرزند محسنین داریم، یعنی کودکانی که یتیم نیستند، اما به دلایلی همچون طلاق والدین، زندانی بودن، بیماری و غیره، از حمایت پدری محروم هستند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: مناسبت‌های پیش‌روی، جشن نیکوکاری و همچنین ماه مبارک رمضان و اطعام مهدوی، فرصت مناسبی است تا این عزیزان نیازمند را مورد عنایت قرار داد و در این مسیر، قدمی برداشت.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053103

مهمترین اخبار ایران و جهان: