نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:26

بهره برداری همزمان از۱۱۲ پروژه راه و شهرسازی در اردبیل

امروز ۱۱۲ پروژه راه و شهرسازی با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ، مهرداد بذرپاش در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۱۲ پروزه راه و شهرسازی با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید که این اعتبارات فقط برای سال جاری بوده است.

وی افزود: باتوجه به اهمیت ویژه کریدور‌های ریلی و جاده‌ای کشور در کلیه حوزه‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات علنی و غیرعلنی به موضوع کریدور‌ها تأکید، توجه و‌ پیگیری ویژه دارند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خط راه آهن اردبیل-پارس آباد یک کرریدور ریلی کم نظیر محسوب می‌شود که مطالعات لازم در حال انجام بوده و پس از بهره‌برداری راه آهن اردبیل-میانه، عملیات اجرایی پروژه فوق آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه راه آهن اردبیل- میانه پس از نزدیک به دو دهه، در اوایل سال آینده، بهره‌برداری و به خط ریلی کشور متصل خواهد شد و این خط ریلی در کلیه حوزه‌های اساسی استان اردبیل تأثیر مثبتی خواهد داشت.

بذرپاش تشریح کرد: در حوزه تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی و مهم استان‌ها در حوزه راه و مسکن، شیوه‌های نوینی بررسی و تدوین شده است و از سال آینده طرح‌های نوین تأمین منابع مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی رونمایی و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052691

مهمترین اخبار ایران و جهان: