نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 17:09

حوزه طب رزم نداجا عالی است/احداث مرکز انتقال خون روی شناور دریای

نوشهر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وضعیت این نیرو را در حوزه طب و درمان در رزم عالی توصیف کرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت این نیرو را در حوزه طب پیشگیری و درمان در رزم عالی توصیف کرد و افزود: این نیرو در عمق اقیانوس‌ها حضور دائمی داریم و آخرین یگانی که در اقیانوس‌ها حضور دارد، تجهیزات دانش بنیان داخل کشور تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این یگان مجهز به یک بیمارستان مجهز در عمق دریا است، افزود: این یگان توانسته در این مدت و در عملیات دو عمل جراحی را با موفقیت انجام دهد و این نشان می‌دهد حوزه طب رزم ما به سمتی حرکت کرده که می‌تواند نیازها را به گونه‌ای تأمین کند که در دریا و فواصل هزاران کیلومتر دورتر از سواحل خودی و بیگانه می‌توانیم نیاز بهداشت و درمان را با تکیه بر توانمندی داخلی در همان یگان رفع کنیم.

وی افزود: همچنین اگر نیاز به مشاوره تکمیلی باشید ارتباط آنلاین برقرار می‌شود تا از راهنمایی‌های پزشکان جاذتر بهره برند.

امیر ایرانی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی به عنوان ویترین جمهوری اسلامی ایران بهترین مرکز انتقال خون و تولید فرآورده‌های خونی را بر روی شناور خود احداث کرده است و هیچ گونه کمبودی در زمینه بهداشت و درمان رزم محدودیتی نداریم.

ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری، امداد و درمان بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی بعدازظهر یکشنبه با حضور امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نوشهر آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059091

مهمترین اخبار ایران و جهان: