نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 21:12

مرکز نوآوری فرهنگی مسائل اجتماعی را به اولویت بدل خواهد کرد

قزوین- مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور فضایی را فراهم می‌کند که مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز قرار گرفته و برای تمام مراکز فرصتی پیش خواهد آمد تا برای مسائل راهکار ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری بعد از ظهر یکشنبه در افتتاح نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم متوجه می‌شویم تحول و تغییر حرکت ذاتی بوده و هیچ جامعه‌ای بدون روح فرهنگی به مسیر خود ادامه نداده است.

وی با بیان اینکه با گسترش فناوری‌ها و افزایش ارتباطات سیر تحولات و دگرگونی‌ها شدت بیشتری یافته گفت: اگر نتوانیم خود را با این تحولات همراه کنیم مغلوب آن خواهیم شد یا اصالت تاریخی و تمدنی خود را از دست خواهیم داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ابراز کرد: دولت سیزدهم در سند تحول خود توجه ویژه به فرهنگ کرده و رهبر معظم انقلاب نیز در یک سال اخیر مطالبات جدی درباره این سند فرهنگی داشته‌اند، لذا لازم است برنامه‌های مدونی را در نظر داشته باشیم.

کلانتری یادآور شد: شعار نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری در وزارت علوم مورد توجه قرار گرفته است و در عرصه فرهنگ نیاز به نوآوری فرهنگی داریم، مجموعه‌هایی مانند همپا در این مسیر گام برمی‌دارند تا خلاقیت‌های دانشجویی در عرصه فرهنگی و اجتماعی به منصه ظهور برسد.

وی در پایان یادآور شد: مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور فضایی را فراهم می‌کند که مسائل فرهنگی و اجتماعی روی میز قرار گرفته و برای تمام مراکز فرصتی پیش خواهد آمد تا برای حل مسائل راهکارهایی ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075403

مهمترین اخبار ایران و جهان: