نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 16:54

وزیر علوم: امروز کشورگشایی از طریق علم و فناوری انجام می‌شود

وزیر علوم گفت: امروز کشورگشایی به روش جنگ سخت نیست بلکه با قدرت نرم و از طریق علم و فناوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده فناوری کشاورزی پردیس ابوریحان پاکدشت با تأکید بر اهمیت ارج نهادن به جایگاه علم و دانش اظهار کرد: قدر سرمایه‌های نمادین کشور چون سرمایه‌های معنوی، سیاسی، فرهنگی و انسانی را بدانیم لذا اگر یک دانشمند، پزشک، هنرمند و ورزشکار توانمند در کوی و برزن باشد، آن منطقه ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش سرمایه‌های معنوی در شکوفایی کشور افزود: سرمایه‌های نمادین در هر جا قرار بگیرد به آنجا وجاهت و ارزش می‌دهد یکی از آن سرمایه‌های نمادین دانشگاه است لذا مردم قدردان دانشگاه‌ها هستند زیرا که به‌درستی دانشگاه، سرمایه نمادین هر منطقه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با تأکید بر پرورش ذهن جوانان برای پیشرفت کشور در داخل و خارج از مرزهای کشور بیان کرد: امروز کشورگشایی به روش جنگ سخت نیست بلکه با قدرت نرم و از طریق علم و فناوری انجام می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه هزینه کردن برای علم، دانش و فناوری، بهترین سرمایه گذاری برای آینده کشور و توسعه نرم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها سرمایه اجتماعی ملی و بین‌المللی کشورند و هرکس در مسیر علمی سرمایه‌گذاری کند به‌درستی که خود را ارتقا داده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش دانشکده‌های کشاورزی در ایجاد سلامت جسمی جامعه اذعان داشت: رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی در ایجاد سلامت جسمی جامعه نقش جدی دارد و سلامت بشر را تأمین می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در شهرستان پاکدشت همدلی خوبی را در بین مسئولان و اساتید و دانشجویان شاهد هستیم، از زحمات شما قدردانی می‌کنیم و تمام تلاش شما عزیزان را ارج می‌نهیم.

زلفی گل در پایان با اشاره به همت علوم و تحقیقات و فناوری برای حمایت بیشتر از دانشکده فناوری کشاورزی پردیس ابوریحان خاطرنشان کرد: در راستای شکوفایی این دانشکده تلاش می‌کنیم تا پس از دریافت جمع‌بندی برنامه‌های دانشکده فناوری کشاورزی را در قالب بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم کنیم.

به گزارش فارس، آئین هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاروزی پردیس ابوریحان مستقر در شهرستان پاکدشت با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار و ۷۰ سال فعالیت این واحد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت‌های آن ارزیابی شد.

وزیر علوم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی و کشاورزی ابوریحان در جریان دستاوردهای علمی این مرکز دانشگاهی قرار گرفت و از یادمان هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاورزی پردیس ابوریحان پرده برداری کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074847

مهمترین اخبار ایران و جهان: