نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 10:30

تأکید «بایدن» بر توسعه روابط با ازبکستان در سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به همتای ازبک خود در سی و یکمین سال برقراری روابط دیپلماتیک، بر توسعه روابط تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در سی و یکمین سال برقراری روابط دیپلماتیک پیام تبریک ارسال کرد.

در این پیام آمده است: سپاسگزاری عمیق خود را از مدیریت و پایبندی شخصی جنابعالی در تحکیم روابط بین کشورهایمان از جمله همکاری در زمینه امنیت ابراز می‌دارم.

بایدن گفت: توسعه روابط با ازبکستان در زمینه‌های اقتصاد و انرژی و همچنین حمایت از تلاش‌های جنابعالی مبنی بر نوسازی و اصلاح نظام سیاسی کشور برای آمریکا در اولویت قرار دارد.

شراکت راهبردی آمریکا با ازبکستان همچنان در حال تعمیق است و اطمینان دارم که دستاوردهای ما در سال 2023 میلادی نیز بیش از پیش تحقق یابد.

وی ادامه داد: می‌خواهم به ویژه به پایبندی جنابعالی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه از طریق روند گسترش همکاری‌های منطقه ای 5کشور آسیای مرکزی تاکید کنم. این تلاش‌ها در تامین شکوفایی و ثبات منطقه و فراتر از آن سهم بزرگی دارد.

بایدن خاطرنشان کرد: بیش از 30 سال است که شراکت ما بر اساس رعایت اصول کلیدی منشور سازمان ملل متحد از جمله احترام به استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها استوار است.

رئیس جمهور آمریکا در پایان اظهار داشت: اطمینان دارم که پایبندی مشترک ما به این ارزش‌ها برای تعمیق بیش از پیش روابط ما در آینده درازمدت  کمک کند.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045103

مهمترین اخبار ایران و جهان: