نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:26

آنتونوف: آمریکا می‌خواهد از روسیه شیطان بسازد

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در تلاش است تا فعالیت‌های مخرب خود در بحران اوکراین را با وارد کردن اتهام جنایت علیه بشریت به روسیه و شیطان‌ ساختن از مسکو، توجیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن بر این باور است که آمریکا قصد دارد تا فعالیت‌های خود در اوکراین که باعث تشدید تنش در این کشور شده را با وارد کردن اتهام جنایت علیه بشریت به روسیه، توجیه کند.

آنتونوف اظهار داشت: از نظر ما این اتهامات تلاشی بی‌سابقه برای تلقین بدبینی علیه روسیه است تا در این جنگ ترکیبی که علیه ما به‌راه افتاده، از روسیه یک شیطان بسازند. هیچ شکی نیست که هدف واشنگتن از این حملات این است که اقداماتش خودش را توجیه کند؛ اقداماتی که به شعله‌ور شدن آتش بحران در اوکراین منجر شده و در وهله نخست، به فعالیت‌های آمریکا در تسلیح بی‌حد و حصر رژیم کی‌یف مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مقطعی گفتند که تنها سلاح‌های دفاعی برای اوکراین تامین می‌کنند اما حالا زره‌پوش‌های سنگین و مسلح، توپخانه، سامانه‌های موشک‌انداز با مهمات دوربرد به این کشور می‌فرستند. آمریکا برای نازی‌های کی‌یف اطلاعات فراهم کرده و به نظامیانش آموزش می‌دهد و با اراده کاخ سفید، اقدامی فاحش در حال انجام است و درست مثل ۸۰ سال پیش، تانک‌ها با صلیب (صلیب شکسته / نماد ارتش نازی) به کشور ما حمله می‌کنند.

وی افزود: چطور می‌توانیم به غرب اعتماد کرده و بعد از این همه بیانیه و اقدام، سعی کنیم که با آنها به نوعی توافق برسیم؟ اساساً حرفی که زدند با کاری که کردند کاملاً در تعارض بود.

دیپلمات روس همچنین تاکید کرد که آمریکا «چشم‌هایش را روی قساوت‌های رژیم (ولودیمیر) زلنسکی بسته است. واشنگتن ترجیح می‌دهد که به صحنه‌های هولناک کشتار اسرای بی‌سلاح روس توجهی نکند. آنها سوختن وحشتناک مردم در ساختمان اتحادیه تجاری اودِسا در سال ۲۰۱۴ را فراموش کرده‌اند. آمریکا حملاتی که سال‌های سال در مناطق مسکونی دونباس، کودکستان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی انجام شده را کاملاً نادیده می‌گیرد و این در حالی است که برای هر عقل سلیمی روشن است که هیچ تهدیدی از این مناطق برنمی‌خیزد.»

آنتونوف در پایان تصریح کرد: دورویی آمریکا زننده است. چرا وزارت خارجه آمریکا درباره قساوت‌های هولناک اوکراینی‌ها ساکت است؟ سازمان‌های حقوق بشری آمریکا به چه چیزی فکر می‌کنند؟ چرا هیچکس خواستار مجازات اراذل و اوباش فاشیست نمی‌شود؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044491

مهمترین اخبار ایران و جهان: