نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 13:33

وجود ۶۷۱ هزار خودرو با پلاک بومی در کرمانشاه/ زیرساخت‌ها با این تعداد خودرو همخوانی ندارد

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: ۶۷۱ هزار خودرو با پلاک بومی در استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از ۶۵ درصد آن مربوط به شهر کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرماناشه، سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: همکاری شهرداری در نصب دوربین‌های پلاک خوان و نظارتی باعث اعمال قانون ۴۵ هزار خودرو و به تبع کاهش تخلفات شده است.

وی افزود: ۶۷۱ هزار خودرو با پلاک بومی در استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از ۶۵ درصد آن مربوط به شهر کرمانشاه است، بافت فرسوده و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، حوزه ترافیک و حمل و نقل را با مشکل مواجه کرده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه در این راستا نسبت به خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه ون اقدام کرده که تزریق آن به ناوگان حمل و نقل به‌خصوص در نقاط حاشیه‌ای منجر به کاهش ترافیک می‌شود.

وی سرعت‌بخشی پروژه‌های قطار شهری و تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه را منجر به کاهش ترافیک شهر دانست و تصریح کرد: پروژه فیبرنوری که ازسوی شهرداری درحال اجراست ما را به شهر هوشمند و استفاده بیشتر از سیستم‌های نظارتی نزدیک‌تر کرده است.

وی در پایان گفت: ترافیک در میدان شهدا، شهرک صدرا و پردیس، دولت آباد، کمربندی غربی و قره سو باعث شد که شهرداری کرمانشاه با اجرای چند پروژه مهم همچون احداث خیابان میناباد، بزرگراه شهید سرابیان، تعریض کمربندی غربی و پل قره‌سو، معبر جدید دولت‌آباد و بزودی معبر جدید بلوار خلیج فارس به شهرک صادقیه موجب کاهش چشم‌گیر ترافیک می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079091

مهمترین اخبار ایران و جهان: