نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 13:07

اقدام نهاد در تعریف نقش های جدید کتابخانه‌های عمومی قابل توجه است

تبریز-دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جریان کتابخانه گردی کتابخانه مرکزی تبریز تعریف خدمات و نقش های جدید برای کتابخانه های عمومی به ویژه کتابخانه های مرکزی را حائز توجه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، ظهر امروز سه شنبه سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با همراهی سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در کتابخانه مرکزی تبریز در طرح «کتابخانه گردی» شرکت کرد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این بازدید ضمن اشاره به تعریف خدمات جدید برای کتابخانه های عمومی، این اقدام را برای برندسازی و توسعه جایگاه کتابخوانی و کتابخانه های عمومی ضروری دانسته افزود: عرصه اطلاعات مدام در حال تغییر می‌باشد و کتابخانه های عمومی به عنوان محمل‌های بازیابی اطلاعات در موازات این تغییرات باید خدمات خود را به روزرسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجه تمایز کتابخانه های عمومی با سایر کتابخانه های دانشگاهی و تخصصی مخاطب عمومی آن است گفت: همین مهم نیاز تعریف و بازتعریف مداوم خدمات در کتابخانه های عمومی را ضروری می‌کند.

امامی ورود نهاد کتابخانه های عمومی کشور در عرصه بازی‌های رایانه‌ای را یکی دیگر از اقدامات شایسته در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های نوین فضای سایبری بیان کرده گفت: برای ترویج کتابخوانی میان نسل جدید باید از شیوه‌های بدیع مدد جست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078947

مهمترین اخبار ایران و جهان: