نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 11:00

آغاز راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در کرمانشاه/ دهه هشتادی‌ها با انقلاب هستند

همگام با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مردم غیور و مرزدار استان کرمانشاه امروز در کنار یکدیگر برای چهل و چهارمین سال، فجر انقلاب را با خلق حماسه‌ای دیگر به کوری چشم دشمنان، مخالفان و معادنان جشن گرفتند.

امروز؛ با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تجدید پیمان با امام راحل و شهیدان، فریادها و مشت‌های گره کرده‌ خود را به رخ جهان و جهانیان کشیدند و یک‌صدا فریاد زدند«مرگ بر آمریکا» «مرگ بر آمریکا» و...

مسیر راهپیمایی در کلانشهر کرمانشاه، ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی آغاز شد در همان ابتدای مسیر برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده بود.

سیاه‌چادری زیبا که گویای فرهنگ و تمدن غنی کرمانشاه است در ابتدای مسیر راهپیمایی برپا شده و تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به همراه پدر و مادران خود در این نقطه جمع هستند؛ محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به خبرنگار فارس، گفت: امروز  روز راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، روز جشن ملی که با حضور مردم به ویژه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها برگزار می‌شود، کانون پرورش فکری با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و مجموعه بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های ویژه‌ای را از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در میدان انقلاب در نظر گرفته است.

وی گفت: جشن بزرگ «به سوی فردای روشن» ویژه‌ کودکان و نوجوانان و کسانی که در ساخت عروسک استکباری شرکت کردند و با عروسک استکباری در میدان انقلاب حضور یافتند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایش عروسکی بسیار شادی برگزار شد، همخوانی سرود سلام فرمانده به زبان کُردی در میدان انقلاب از جمله این برنامه‌ها بود.

 

وی اضافه کرد: در مسیر راهپیمایی غرفه کانون پرورش فکری میزبان کودکان و نوجوانان است و نمایشگاهی از آثار هنری بچه‌ها با موضوع «امید به آینده» برپا است. مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی صورت را داریم و در کنار این برنامه‌ها رنگ‌آمیزی پرچم با اثر انگشت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در کنار دیگر برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد.

یکی از نوجوانان دهه هشتادی حاضر در میدان انقلاب به نام جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: تصویر جمعیت گویای پیام ما ایرانیان به دشمن است، ما دهه هشتادی‌ها همه پشت انقلاب و رهبر هستیم و اجازه نمی‌دهیم چرخ پیشرفت و توسعه استان و ایران بخوابد.

خبرنگار فارس در جمع تعداد از نوجوانان دهه هشتادی از آن‌ها پرسید چرا امروز به عنوان یک دهه هشتادی در راهپیمایی شرکت می‌کنید؟

- چون می‌خواهیم استقلال و آزادی خود را حفظ کنیم.

- به خاطر انقلاب و عشق به مردم و وطنم.

- در راهپیمایی شرکت کردم چون ایران را دوست دارم.

- با پدر و مادرم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردم.

- من به جای سردار سلیمانی در راهپیمایی شرکت کردم.

- چون می‌خواهیم ثابت کنیم تا آخرین قطره خونمان پای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب عزیزمان ایستاده‌ایم.

- من به خاطر خون شهدا در راهپیمایی شرکت کردم.

- من ایرانی هستم و ایران را دوست دارم و به دشمنان کشورم اعلام می‌کنم تا آخرین قطره خون پای انقلاب کشورم می‌ایستم

- من راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهم و خون عزیزان شهید برای من خیلی مهم است.

هم اکنون جمعیت عظیمی در میدان انقلاب نقطه آغاز راهپیمایی حضور دارند و آمده‌اند امروز اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند؛ نظیر این مراسم با ویژه برنامه‌های خاصی در دیگر شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های استان در حال برگزاری است.

گفتنی است، در طول مسیر غرفه‌های فرهنگی مختلفی برپا شده است.

امروز روز سرافرازی میهن، روز شکوه بیداری، روز تجدد عهد میثاق؛ نام ایران باری دیگر با خروش بی‌نظیر مردم شهید پرور استان کرمانشاه، بر مناره‌های تاریخ جاودانه شد...پاینده و جاودان ایران عزیز ما...

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032591

مهمترین اخبار ایران و جهان: