نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 09:48

مرکزی پنجمین استان کشور در تعداد تلفات جاده ای است

اراک-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکزی گفت: این استان در تعداد تلفات و موارد فوتی جاده ای پنجمین استان کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی عصر شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش پایش تصادفات، استان مرکزی پنجمین استان کشور در بحث تصادفات فوتی است. در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه ای دارد و استان مرکزی نیز به جهت کاهش این تلفات باید با جدیت پای کار باشد.

وی افزود: در خصوص نقاط پرحادثه، دستگاه‌های خدمات رسان باید اکیپی مستقر داشته باشند هرچند که در حال حاضر با توجه به تراکنش و پراکنش تلفات در استان، استقرار مناسبی را شاهد نیستیم و می‌طلبد که تمامی محورهای استان را در قالب نقاط حادثه خیز در نظر بگیریم و ارسال پیامک به رانندگان در حین حرکت نیز باید حتماً مدنظر قرار گیرد و مخابرات نیز پیامک‌های کوتاهی را برای مسافرین ارسال کند.

جهانی در خصوص ترددهای نوروز سال گذشته بیان کرد: تصادفات در محورهای اصلی و فرعی رخ داد و در واقع در تمامی محورهای استان شاهد وقوع تصادف بودیم.

وی با بیان اینکه اوج تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و ساعات اولیه صبح رخ داده است و این امر ضرورت کنترل تردد در این ساعات را نشان می‌دهد، افزود: در این ساعات میزان تخلفات رانندگی نیز بیشتر بوده است و در ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ و پنجم فروردین ۱۴۰۱ نیز تعداد تصادفات بیشتر بوده است. در این مدت بیش از ۱۴۵ هزار مسافر بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده اند و بیش از ۶ هزار سفر نیز ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی محور ساوه-سلفچگان، ساوه- همدان، اراک-شازند، اراک-توره-بروجرد و خمین- محلات را محورهای هدف استان در سال جاری دانست و افزود: این محورها در طول سه سال اخیر از محورهای حادثه ساز استان بوده اند به طوری که در محورهای ساوه-سلفچگان، عمده تصادفات رخ به رخ بوده است، در محور اراک-شازند به دلیل ترافیک سنگین و سرعت غیرمجاز، به دلیل اراک-توره-بروجرد تردد خودروهای شوتی و در محور خمین-محلات به علت دوخطه بودن مسیر تصادفات رخ داده است.

وی با بیان اینکه تمامی محورهای حادثه خیز که مورد تاکید پلیس بود نیز بهسازی شده و محورهای فرعی نیز در حال اجراست و تا نوروز آماده است، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه مورد بازدید فنی قرار گرفت و امکانات مورد نیاز فراهم شده است، همچنین تیرهای برق در محور توره، مشهد میقان و اراک- قم به جهت آدرس دهی مناسب به اورژانس توسط حادثه دیدگان، شماره گذاری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087647

مهمترین اخبار ایران و جهان: