نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:16

بیماری اقتصادی کشور باید درمان شود/ لزوم حفظ حرمت ماه رمضان در ایام نوروز

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه اهمیت ماه رمضان به روزه نیست بلکه به نزول قرآن است، گفت: توزیع ناعادلانه ثروت مهم‌ترین بیماری کشور است که باید درمان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد نصوری در خطبه‌های امروز جمعه ساری، با تاسف در ارتباط با مسمومیت‌های اخیر، اظهار کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید با عوامل دستگیرشدگان برخورد جدی شود، به این دلیل که هیچ جای عفوی در این جریان بسیار تحقیرآمیز وجود ندارد و شناسایی عوامل و معرفی آنها و برخورد شدید در این زمینه ضروری است البته باید مراقب جنبه‌های روانی دشمنان باشیم.

 وی با اشاره به نقشه جامع دشمنان، افزود: دشمنان وقت زیادی گذاشتند اما محاسبه آنان غلط بوده است، در این زمینه دشمن از زمینه مشکلات اقتصادی مردم استفاده کرد که  پاشنه آشیل بوده که مسوولان باید به آن توجه کنند.

 امام جمعه موقت ساری با هشدار اسلام هراسی و ایران هراسی توسط دشمنان در دنیا، تصریح کرد: این مدل را خیلی وقت داریم به‌ویژه اتحاد و همدلی بیشتر شود دشمنان سعی می‌کنند صفوف مومنان را از بین ببرند و نگذارند جامعه اسلامی قدرتمند شوند. 

نصوری با اعلام اینکه در دنیای امروز جمهوری اسلامی پرچم‌دار بسترساز ظهور مهدی موعود ‌است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی باتوجه به توطئه‌های دشمنان مسیر دشواری پیش رو دارد به همین دلیل ایران هراسی جز برنامه‌های جدی دشمنان قرار گرفت. 

وی با اشاره به تبلیغات فراگیر و رسانه‌ای دشمنان، گفت: دشمنان با تبلیغات می‌خواهند افکار را فتح کرده و اندیشه‌ها و تفکرات را عوض کنند که در این زمینه افراد زودباور و ضعف ایمان تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

  امام جمعه موقت ساری ادامه داد: دشمنان از هر راهی استفاده می‌کنند و از افراد مختلف بهره‌گیری می‌کند درحالی‌که باید متحد شوند. 

نصوری اظهار کرد: نقطه ضعف دشمنان این بود که تصور می کردند مردم با آنان در اغتشاشات همراه می‌شوند ولی در ۲۲ بهمن تودهنی محکم به دشمنان ایران و اسلام زدند. 

وی یادآور شد: نکته مهم‌تر این بود در محاسبات خود گفتند مردم همراه می‌شوند و بعد بحث ناامیدی مردم را مطرح کردند که سیاه‌نمایی‌هایی اتفاق افتاد یعنی مثل روز روشن می‌گویند جمهوری اسلامی چه کرده است. 

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: درست است گرفتاری و مسائل معیشتی وجود دارد ولی در همه دنیا هم وجود دارد در همین اسرائیل اضمحلال بزرگی در درون جامعه‌شان ایجاد شده است. 

نصوری با اشاره به اینکه  خارج کردن مسؤولان از میدان با فحاشی، بددهنی و تهمت که زیبنده سیاست‌مدار در دنیا است، خاطرنشان کرد: دشمن دارد کار خود را انجام می‌دهد ما هم به تکلیف خود عمل کنیم اگر نمی‌توانیم با منکرات مبارزه کنیم معروف‌ها را که می‌توانیم اضافه کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اولین کار ما از دشمن نباید غافل شویم و میدان را خالی نکنیم، گفت: موضوع بعدی وحدت در جامعه است و حواسمان جمع باشد خودمان را در همه ابعاد قوی کنیم نیازمند  نیستیم و خیلی از مسائل رو به رشد خواهد بود. 

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه یک جامعه زمینه‌ساز برای فرج امام زمان (عج) هستیم، افزود: باتوجه به این مهم، باید ماکت کوچک آن را اجرا کنیم ابعاد احیای قرآن و عترت، گسترش معرفت و اخلاق مردم و نهضت علمی ابعاد ظهور است که باید در جامعه اسلامی به آن توجه شود. 

نصوری با بیان اینکه معضل ما جهل و ناآگاهی و مبارزه با بدعت‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: در زمان ظهور مبارزه با بدعت‌ها است برنامه بعدی بحث اقتصادی است. 

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین موضوع مدل استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست براساس معیار امام زمان باشد، گفت: باید از طبیعت مازندران باید توجه کنیم در بعد بهره‌وری از منابع طبیعی توجه شود . 

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: توزیع ناعادلانه ثروت مهم‌ترین بیماری کشور است که اقتصاد در خدمت گروه خاصی باشد که برای جامعه سم است که براساس شایستگی ایمان و تقوا باشد و در توزیع ثروت باید عدالت اجتماعی مدنظر قرار گیرد. 

نصوری با اشاره به اینکه امام عصر نگاه جهانی دارد، بیان کرد: موضوع مهم دیگر عمران و آبادانی است در زمان امام زمان تمام مناطق آباد می‌شود.

  وی با تاکید بر ضرورت احیا و گسترش امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد، افزود: البته تلاش سربازان گمنام امام زمان که گمنامانه برای مصون‌سازی، آگاه‌سازی و پیشگیری برخی مسائل در حال تلاش هستند جای تقدیر دارد. 

امام جمعه موقت ساری با تقدیر از برگزاری جشن‌های شعبانیه، بیان کرد: امام زمان را نباید به نیمه شعبان دیده شود بلکه باید سرچشمه تمام زندگی خود ببینیم چون باید در برابر امام زمان باید پاسخگوی باشیم و رویکرد به مهدویت را باید جدی بگیریم. 

نصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه چهارشنبه سوزی در فرهنگ ما جایی ندارد و با کرامت انسانی سازگاری ندارد، یادآور شد: چهارشنبه‌سوری بدعتی است که در پایان سال دیده می‌شود و در این زمینه هم مسؤولان و خانواده‌ها مراقب باشند. 

وی افزود: حرمت ماه رمضان حفظ شود اهمیت ماه رمضان به روزه نیست بلکه به نزول قرآن است. 

امام جمعه موقت ساری گفت: حرکت امام زمان در مسجد است باید تمام برنامه‌های را براساس معیارهای مسجد قرار دهیم، مسجد باید شعاعش جذبه داشته باشد .

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084691

مهمترین اخبار ایران و جهان: