نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 06:24

نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک خود با واتیکان را تعلیق کرد

نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک خود با واتیکان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت امور خارجه نیکاراگوئه اعلام کرد که نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک خود را با واتیکان به حالت تعلیق در می‌آورد.

بر اساس اطلاعات افشا شده توسط منابع مرتبط با کلیسای کاتولیک واتیکان، دولت وحدت ملی نیکاراگوئه اعلام کرده است که روابط دیپلماتیک خود با واتیکان را به دلیل برخی اختلافات اخیر در روابط دو جانبه تعلیق کرده است.

رویترز روز گذشته به نقل از منابع خود در شهر واتیکان گزارش داده بود که نیکاراگوئه پس از اظهارات پاپ فرانسیس که دولت نیکاراگوئه را با دیکتاتوری مقایسه کرده بود، تصمیم به بستن سفارت واتیکان در ماناگوئه و سفارت خود در مقر مقدس گرفته است.

پیش از این در ماه فوریه، پلیس نیکاراگوئه در حمله شبانه ۹ نفر از جمله اسقف «رونالدو آلوارز» در منطقه «ماتاگالپا» را که یکی از با نفوذترین رهبران کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه و از منتقدان دولت دانیل اورتگا است، بازداشت و به پایتخت منتقل کرده بود. او در کلیسای کوچک خود از راه حل های مسالمت آمیز برای مشکلات نیکاراگوئه دفاع می‌کرد و اکنون این اسقف ارشد در نیکاراگوئه به اتهام توطئه برای تضعیف تمامیت ملی و انتشار اخبار جعلی علیه دولت و جامعه نیکاراگوئه به ۲۶ سال زندان محکوم شده است.

تنش میان کلیسا و دولت چپ گرای نیکاراگوئه در ماه‌های اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. اخیراً سه کشیش این کشور بازداشت و تعدادی دیگر تبعید شده و هفت شبکه رادیویی مرتبط با کلیسا تعطیل شده و به اتهام توطئه تحت تحقیق قرار گرفته‌اند. روابط میان کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه و دولت پس از سرکوب شدید اعتراضات علیه اورتگا رییس جمهوری نیکاراگوئه در سال ۲۰۱۸ هنگامی که این کلیسا به عنوان میانجی میان دولت و معترضان عمل کرد، به شدت تیره شد و از آن زمان این روابط به صورت پرتنش ادامه داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089703

مهمترین اخبار ایران و جهان: