نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 16:16

اهانت به قرآن از سر استیصال غرب است

تایباد ـ امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: آتش زدن قرآن از سوی غرب از قدرت آنان نیست بلکه از سر ناچاری و تسلیم در مقابل قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی بزرگ علمای اهل سنت و تشیع شهرستان تایباد که در سالن قدس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که انقلاب اسلامی رقم زد، برگزاری نشست‌های وحدت‌بخش بین علمای تسنن و تشیع است که قبل از آن هیچ سابقه‌ای نداشت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد ادامه داد: امروز به برکت همین وحدت و همدلی مسلمانان، قرآن کریم چنان در سطح دنیا چاپ و توزیع می‌شود که سیاست‌مداران غربی از سر استصیال، مجبور به آتش زدن آن می‌شوند؛ این آتش زدن از قدرت آنان نیست بلکه از سر ناچاری و تسلیم در مقابل قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: علمای مسلمان مراقب باشند و خود را مشغول به جریاناتی که از خارج به کشور دمیده می‌شود، نکنند بلکه باید خود را وقف ترویج اسلام و فرهنگ قرآن کنند.

توکلی با تأکید بر این‌که در تفکر سکولار و لائیک، ترقی وجود ندارد، بیان کرد: باید خود را وقف وحدت کنیم، صحبت از وحدت همواره رحمت‌آفرین است و تفرقه از واژه‌های وحشتناک است؛ تفرقه واژه‌ای است که حتی بیان آن سیگنال‌های ترسناکی به روح و روان انسان‌ها می‌فرستد و البته نتیجه آن نیز بسیار خطرناک است، این در حالی است که دین ما، کتاب و قرآن ما وحدت است و همه اعمال دینی ما وحدت آفرین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029991

مهمترین اخبار ایران و جهان: