نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 12:08

خبر خوب| کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول پرداخت تسهیلات ازدواج را کسب کرد/ پرداخت تسهیلات به ۸ هزار نفر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان رتبه اول پرداخت تسهیلات ازدواج را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،سید جواد هاشمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جوانان آینده‌سازان جامعه هستند و باید برنامه عملیاتی برای آنها داشته باشیم اما متاسفانه دستگاه‌ها برنامه‌ای برای جوانان ندارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جوانان با معضلات و مشکلات فراوانی از جمله بیکاری مواجه هستند که توصیه‌ می‌کنیم جوانان به حوزه کارآفرینی و مهارت‌آموزی ورود کنند تا زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.

وی مشکلات پیش‌پای ازدواج جوانان را معضل دیگری دانست و عنوان کرد: سست شدن بنیان‌های دینی و مذهبی از دیگر علت کاهش ازدواج جوانان است که انتظار می‌رود دستگاه‌های فرهنگی به این مهم ورود کنند.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: پایان سال گذشته معاون امور جوانان وزارت ورزش اعلام کرده بود که کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر تسهیلات ازدواج را به خود اختصاص داد اما با اقدامات تیم اقتصادی استان، رتبه اول پرداخت تسهیلات ازدواج به استان رسید.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۲ هزار و ۲۷۸ هزار نفر متقاضی تسهیلات ازدواج، به ۸ هزار و ۲۱۸ نفر تسهیلات پرداخت شد و از رتبه آخر سال گذشته به رتبه اول رسیدیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌ها تلاش کنند تا پایان سال تمامی تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها برنامه متنوعی برای حوزه جوانان تهیه و تدارک ببینند، گفت: متاسفانه مستندسازی در دستور کار ادارات نیست و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه عین‌الله دهقان با اشاره به برگزاری ۲۵ برنامه در هفته بزرگداشت هفته جوان گفت: برنامه‌های متنوعی از ۱۱ تا ۱۷ اسفند ماه در حوزه جوانان تهیه و تدارک دیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره جوان برتر خبر داد و عنوان کرد: جوان برتر در حوزه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی انتخاب و معرفی می‌شود.

دهقان همچنین از برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان در زورخانه شهر یاسوج خبر داد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058147

مهمترین اخبار ایران و جهان: