نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1403 - 10:16

تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: اردوگاه شهید چمران در چمعالی استان پس از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و فاز یک آن تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، امین سلیمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: در اوایل دولت سیزدهم با مسائل مختلفی از جمله کرونا، افت تحصیلی، چالش فضاهای فیزیکی مدارس و چالش حضور در مدارس به‌واسطه کرونا، روبرو بودیم، لازم بود در این زمینه کارهای زیادی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاق‌هایی که در استان صورت گرفت، انتخاب 2 معلم از استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان معلم نمونه کشوری بود. جعفر عالی‌پور و سلمان رستمی، دو معلم نمونه کشوری از استان هستند.

سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته با چالش جدی نیروی انسانی در تامین معلم مدارس کشور مواجه بودیم، گفت: مدیریت خوب در سطح آموزش و پرورش استان باعث شد این چالش هم مدیریت شود و مشکل جدی خاصی در استان وجود نداشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال 1401، مجموعا یک هزار و 70 نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال گذشته نیز یک هزار و 144 نفر از طریق آزمون ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

سلیمانی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری، بیان داشت: در سال جاری نیز یک هزار و 558 نفر از طریق آزمون‌های ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری خواهند شد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان پس از چندین سال در دولت سیزدهم آغاز شد، بیان کرد: هفته‌ای دو نوبت شیر رایگان در مدارس استان توزیع شد که این توزیع نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته 70 میلیارد تومان تجهیزات در مدارس توزیع شد، گفت: 18 مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شدند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران استان در چمعالی، 18 سال بلاتکلیف مانده بود، خاطرنشان کرد: پس از 18 سال، این اردوگاه تعیین تکلیف شد که ان‌شاء‌الله فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/7540/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1708003

مهمترین اخبار ایران و جهان: