نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 23:05

کوتاهی در تربیت نسل آینده بزرگترین خسران است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کوتاهی در تربیت نسل آینده بزرگترین خسرانی است که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از گروه تربیتی رهروان منتظر در اردبیل اظهار کرد: بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است که باید با الگوهای تعهد و تخصص تربیت یافته و آینده مملکت را بر عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر در مسیر تربیت نسل آینده کوچک‌ترین خطا از سوی نظام خانواده و یا نظام تعلیم و تربیت رخ دهد، ما نمی‌توانیم نسلی اندیشه‌ورز، فاخر و متعالی تربیت کرده و تحویل آینده جامعه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ابزارهای تربیتی متعدد و متنوع است و اگر در استفاده از این ابزارها غفلت کنیم، دشمن در این عرصه میدانداری کرده و همچون فضای مجازی گرد و غباری فتنه‌انگیز درست می‌کنند تا حقیقت را پوشانده و تمایلات حیوانی را جایگزین الگوهای رفتاری انسانی کنند.

آیت الله عاملی افزود: ضرورت دارد در گروه سنی نوجوانی تا ۱۸ سال به فرزندانمان و مسیر تربیتی آنها توجهی جدی کرده و اهتمامی شایسته در اعتلای تربیتی و رشد و بالندگی جسمی، روحی و اعتقادی آنها داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی در این عرصه مهم ورود پیدا کردند و ضرورت دارد مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت یاریگر چنین اقدامات ابتکاری ماندگار باشند تا نسلی بالنده و آبرومند تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی و تجلیل از گروه سرود «رهروان منتظر» در بیان موضوعات و مفاهیم ارزشمند در قالب سرود و برنامه‌های فرهنگی، هنری اضافه کرد: امیدواریم چنین حرکت ارزشمندی را در مناطق مختلف استان شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از اعضای گروه سرود و تشکل تربیتی و فرهنگی «رهروان منتظر» با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278491

مهمترین اخبار ایران و جهان: