نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:50

زیباسازی نمازخانه های مدارس خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زیباسازی نمازخانه های مدارس خراسان جنوبی با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس در دستور کار است.

جبه گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح دوشنبه در پنجمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه فرهنگی و تربیتی اقامه نماز جماعت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۳۰۰ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز در استان داریم، بیان کرد: حتی در این مدارس نیز شرایط شرکت دانش آموزان در نماز جماعت فراهم است به گونه‌ای که مدیر یکی از این مدارس در روستای کم جمعیتی در نهبندان بیان کرد که در وقت اذان دانش آموزان برای نماز به یکی از مساجد نزدیک مدرسه می‌روند.

موسوی نژاد با تأکید بر اینکه در مجموع در ۸۰۰ مدرسه خراسان جنوبی اقامه نماز جماعت را داریم، ادامه داد: یکی از اتفاقات فرهنگی خوب سال ۱۴۰۱ شرکت دانش آموزان در مراسم اعتکاف بود.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی تأثیر گذار در سال جاری برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی در خراسان جنوبی و همچنین برگزاری جلسات تبیینی با حضور روحانیون بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای برنامه‌های فرهنگی فرصت طلایی تابستان را داریم، یادآور شد: این برنامه‌ها باید مبتنی بر رفع نیازها و احتیاج‌های جامعه صورت گیرد تا گامی برای ارتقای وضعیت تربیتی برداریم.

موسوی نژاد گفت: همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بر اساس اسناد مدارس قدیمی چون مدرسه شوکتیه از قدیم وجود داشته است که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی یادآور شد: با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی زیباسازی نمازخانه‌های مدارس و تأمین فرش آن را خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: همه تلاش ما از این گردهمایی‌ها و همکاری حوزه و آموزش و پرورش تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسلی مؤمن و انقلابی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279647

مهمترین اخبار ایران و جهان: