نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:41

نوسازی ۱۴ محله ناکارآمد و دارای بافت فرسوده شهر بوشهر

بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تدوین مشوق‌هایی برای نوسازی ۱۴ محله ناکارآمد و دارای بافت فرسوده شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح یکشنبه در نشست با رئیس و اعضای بسیج مهندسین اظهار داشت: دولت در زمینه بازآفرینی شهری و بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این زمینه در کنار دولت خواهد بود، اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ محله در شهر بوشهر به عنوان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شناسایی شده اند که با راه اندازی دفاتر تسهیل گری برای بافت‌های فرسوده در شهرداری در حال تدوین بسته‌های مشوق برای نوسازی در این محلات هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از ارسال بسته‌های تشویقی در این محلات به صحن شورا برای تصویب نهایی خبر داد.

وی از توجه جدی شورای ششم به توسعه فضای سبز شهری خبر داد و گفت: ایجاد پارک ۱۳۵ هکتاری در مجاورت بزرگراه شهید گرد، احداث پارک ۱۹ هکتاری بین دو محله تنگک دوم و سوم که پنج هکتار آن طراحی شده، توسعه پارک ساحلی مقابل محله شغاب، ایجاد پارک در اراضی آزاد شده از پارک شغاب تا پارک دانشجو، توسعه پارک باغ بهزاد و احداث پارک لیل از مهمترین اقدامات شورا برای افزایش سرانه فضای سبز بوده که با بهره برداری از آن‌ها سرانه فضای سبز شهر بوشهر به استانداردهای ملی خواهد رسید.

نیک روش در مورد طولانی شدن روند ترمیم حفاری‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های حفار که موجب نارضایتی شهروندان نیز شده است، اظهار داشت: شورا در این خصوص پیگری های جدی صورت داده و نشست‌های متعددی با دستگاه‌های خدمات رسان برگزار کرده است که پس از حفاری در کمترین زمان ممکن نسبت به ترمیم آن‌ها اقدام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291947

مهمترین اخبار ایران و جهان: