نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:41

یاریگران زندگی به استان مرکزی رسید

پانزدهمین نمایندگی استانی مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان مرکزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، مجمع خیرین یاریگران زندگی به استان مرکزی رسید تا اراک میزبان سفیران یاریگران زندگی کشور باشد. برای راه‌اندازی این شعبه،  علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور به همراه حسن نقیان، کارشناس مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان مرکزی سفر کردند تا پیش از برگزاری همایش ۳۰ خرداد و ۵ تیر، تعداد شعبات مجمع خیرین یاریگران زندگی به عدد ۱۵ برسد.

صنایع استان مرکزی در راستای مسئولیت اجتماعی نگاه ویژه به کاهش معضل اعتیاد داشته باشند

بهنام نظری،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: صنایع این استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود نگاه ویژه به کاهش معضل اعتیاد از پیشگیری تا مقابله، درمان و بازپروری داشته باشند.
وی افزود: اعتیاد یک معضل و بلای خانمان‌سوز است که برای کاهش و مهار آن باید همه پای کار آیند.

وی بیان کرد: استان مرکزی در بحث موضوعات خیرین در عرصه‌های مختلف و موضوعاتی که اعتبارات دولتی پاسخگو نیست، جایگاه مطلوبی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است خیران در امر پیشگیری و مقابله با موادمخدر کمک ویژه دهند و تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی گامی بلند در راستای بازگرداندن معتادان بهبود یافته به جامعه است.

نظری اظهار کرد: هرجا که کار به مردم واگذار شود، خروجی آن مطلوب‌تر وموفق‌تر است.

وی گفت: شرکت گداختار اراک به عنوان یک مجموعه موفق و پیشرو در حمایت از طرح یاریگران زندگی وارد شده و انتظار است همه صنایع در این مسیر گام بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: آسیب اعتیاد بسیار فراگیر است و هرچه در زمینه پیشگیری کار شود، هزینه در سایر بخش‌ها کاهش پیدا می‌کند.

اکبر شایسته فرد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۷۰ هزار معتاد بر اساس آخرین آمار شیوع شناسی در این استان شناسایی شده که ۱۰ درصد از این تعداد را بانوان را تشکیل می‌دهد.

شایسته‌فرد افزود: استان مرکزی در زمینه علم و دانش از جایگاه خوبی برخوردار است و باید برای مهار و کنترل اعتیاد از روش‌های علمی بهره‌گیری ویژه صورت گیرد.
وی استقبال خیرین و کارآفرینان را از راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی استان مرکزی خوب ارزیابی کرد و گفت با این‌که امروز چند نشسست موازی با صاحبان حرف و مشاغل و کارآفرینان در استان تشکیل شده است، اما ما حضور کارآفرینان را در این نشست بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم.

علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور استان مرکزی و اراک را استانی مهم و بزرگ در اطلس کارآفرینی کشور نامید و گفت: بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور در اراک قرار دارند و تمام کشور از خدمات صنایع استان مرکزی و شهر صنعتی اراک بهره می‌برند. 

وی افزود: اراک موطن میرزاتقی‌خان امیر کبیر و زادگاه بسیاری از شهدای گلگون‌کفن جنگ و دفاع مقدس است و نحبگان زیادی در این استان زندگی می‌کنند و از این‌رو نباید اعتیاد و مواد مخدر بتواند خدشه‌ای بر چهره این استان بزرگ وارد کند.

نبی با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی به دنبال اشتغالزایی و تولید ثروت برای آسیب‌دیدگان از اعتیاد است، افزود: کارآفرینی، تلاش و کوشش رمز موفقیت و رسیدن به تعالی است و رمز موفقیت‌های کشورهای پیشرفته تلاش و کارآفرینی بر پایه خلاقیت است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: کارآفرینی با تکیه بر علم و خلاقیت موجب تولید ثروت، اشتغالزایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و انتظار می‌رود خیرین بیش از پیش در این بخش همراهی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292103

مهمترین اخبار ایران و جهان: