نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 20:13

صدور هشت هزار حواله کود شیمیایی برای کشت بهاره در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: امسال‌ هشت هزار و ۷۴۹ حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی در استان توزیع شده است.

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امسال‌ هشت هزار و ۷۴۹ حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در استان برای مصرف کشت بهاره توزیع شده است.

وی افزود: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود هشت هزار و ۱۳۵ حواله معادل سه هزار و ۴۹۷ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است، ادامه داد: کشاورزان برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ثبت کند تا کودهای شیمیایی تنها به کشاورزان واقعی دارای کشت و زرع تعلق گیرد.

بیگی یادآور شد: بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی باید نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی و سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام کنند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اضافه کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌ شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع شود و در دسترس آنها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۵۸ عامل توزیع کود شیمیایی در استان و ۱۹ کارگزار در دهلران نسبت به توزیع کودهای ارائه شده بین کشاورزان اقدام می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326391

مهمترین اخبار ایران و جهان: