نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:29

درآمد قاچاقچیان تریاک ۱.۴ میلیارد دلار است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: درآمد قاچاقچیان تریاک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی صبح امروز در برنامه سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع منطقه این نیست و یک موضوع جهانی تلقی می‌شود؛ برای همین است که یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امروز با موضوع مواد مخدری رو‌به‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در تمام دنیا را دارد و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پر سود در جهان است.

رادان با اشاره به افزایش کشت 32 درصدی تریاک در افغانستان گفت: این آمار یک زنگ خطر است چراکه افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری  مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف باعث شد ورود به این تجارت بیشتر شود، درآمد قاچاقچیان تریاک در سال 2021 از 425 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2022 می‌رسد.

وی ادامه داد: ایران افتخار دارد در عرصه مبارزه با موادمخدر جزو پیشتاز ترین کشورها در جهان است، به عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرده است. این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

رادان گفت: تحریم‌های ظالمانه هم در برخی از موارد سایه به مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تحریم در این عرصه فقط به ایران ضرر وارد نمی‌کند و بیشترین ضرر را کشورهایی که ما را تحریم کردند می‌بینند چراکه مساله موادمخدر یک موضوع جهانی است.

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: ضربه به بنیان های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به خوبی انجام شد و شاهد پیشرفت های چشمگیری نسبت به سالیان قبل بودیم.

وی گفت: شما در ایران به ویژه در مرکز بازپروری سروش شاهد این هستید که پلیس به امر بازپروری، درمان و پیشگیری در زمینه مواد مخدر هم هست.

رادان خاطرنشان کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر همچنان قاطع، جدی و پویا هستیم. امروز علیرغم تحریم های ظالمانه توانسته ایم در مرزها اقدامات فیزیکی و الکترونیکی را انجام دهیم و شاید دلیل اینکه قاچاق مواد مخدر به دریا رسیده است این است که قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر در خشکی نا امید شده اند.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1310203

مهمترین اخبار ایران و جهان: