نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:12

ورود استاندار خراسان جنوبی به رفع تشنگی 3 روستای طبس

به محض این که استاندار خراسان جنوبی از تشنگی و کمبود آب در روستاهای پر جمعیت بخش دیهوک طبس اطلاع یافت جلسه ای اضطرای برای رفع این مشکل تشکیل داد و تصمیم گیری های لازم نیز در این جلسه انجام شد.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سوم تیرماه بود که مطلبی با عنوان« تشنگی، اهالی روستای اسفندیار طبس را فرمانداری ویژه کشاند» در خبرگزاری فارس منتشر شد و ماجرا هم  از این قرار بود که تنشگی و کم آبی اهالی هزار و ۵۰۰ نفری روستای اسفندیار را وقتی که دیدند دادشان به جایی نمی رسد برآن داشت تا به فرمانداری ویژه طبس رفته و داد تنشگی خویش را به گوش بالاترین مقام طبس برسانند.

این خبر که به گوش استاندار خراسان جنوبی رسید وی را برآن داشت تا پایان شب گذشته در جلسه ای ویژه و اضطراری علل کمبود و راهکارها برای رفع کمبود آب سه روستای پیکوه، اسفندیار وفهالنج را بررسی کند 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی دراین جلسه بر تاکید براین که نباید مردم در هیچ نقطه‌ای بدون آب بمانند و تامین آب شرب باید در اولویت قرار گیرد اظهارداشت: شرکت آب وفاضلاب نسبت به تامین آب شرب روستا‌ها و مناطقی که در این فصل با کمبود و نبود آب مواجه هستند به وسیله تانکر آب آن ها را تامین کند.

وی این نکته را هم متذکر شد: همان طور که پیگیر تامین آب مردم در روستا هستیم باید پیگیر تامین آب معادن زغال سنگ نیز باشیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه همچنین مقرر شد در روستای پیکوه با توجه به کمبود آب شرب، شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ۳  میلیارد تومان  از محل اعتبارات استانی برای احداث خط انتقال آب به طول ۲ کیلومتر اقدام کند.

بعلاوه قرار براین شد که با همکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس ۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت اجتماعی برای احداث مخزن ۳۰۰ متر مکعبی در روستای پیکو هزینه شود.

در این جلسه همچنین مطرح شد شرکت آب و فاضلاب نسبت به اصلاح شبکه بهداشتی روستا به طول سه کیلومتر با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  از محل اعتبارات استانی اقدام کند.

دیگر این که شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی دو نقطه پیشنهادی مطالعات حفر چاه آب شرب را در دستور کار قرار دهد.

برای روستای فهالنج  نیز شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی برای تامین، تخصیص و تجهیز چاه آب شرب به مبلغ ۲.۵ میلیارد ریال در مدت دو هفته اقدام کند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309747

مهمترین اخبار ایران و جهان: