نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 01:42

پسکوف: پوتین شخصا در حال پیگیری آخرین تحولات گروه واگنر است

سخنگوی کاخ کرملین در پی انتشار اخبار نادرست درباره حمله ارتش روسیه به گروه واگنر از سوی رسانه‌های معاند روسیه اعلام کرد که پوتین را در جریان اخبار کذب قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کاخ کرملین در پی انتشار اخبار نادرست درباره حمله ارتش روسیه به گروه واگنر از سوی رسانه‌های معاند روسیه اعلام کرد که پوتین را در جریان اخبار کذب قرار داده‌ایم.

وبگاه آرتی روسیه ساعاتی پس از انتشار شایعات نادرست درباره گروه واگنر اعلام کرد که «دیمیتری بیسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در نطقی رسانه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور روسیه را در جریان اخبار منتشرشده کذب قرار داده‌ایم و هم اکنون پوتین در حال پیگیری ماجرا و صدور فرامین جدید است.

بیسکوف در جمع رسانه‌ها افزود: «پوتین را در جریان همه اتفاقات درباره اخبار منتشرشده درباره یوگنی پریگوژین قرار داده‌ایم و وی هم اکنون در حال اتخاذ تدابیر ضروری لازم در این زمینه است.»

پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند.

وی همچنین مدعی شده است: «ما آماده بودیم به وزارت دفاع [روسیه] امتیاز بدهیم، سلاح‌هایمان را تحویل بدهیم و راه حلی درباره اینکه چطور می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم پیدا کنیم. اما آنها باز هم ادامه دادند.»

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

پریگوژین مدعی شده سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه شخصاً وارد «روستوف» شده تا این عملیات برای نابود کردن واگنر را انجام دهد.

کمیته ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای گفت اف. اس. بی یک پرونده قضائی درباره «دعوت به شورش مسلحانه» از سوی رئیس واگنر باز کرده است. این کمیته گفته خواستار توقف سریع اقدامات غیرقانونی است.

گروه واگنر یک گروه شبه‌‎نظامی با وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

در بیانیه دیگری که ظاهراً متنسب به پریگوژین است او از مردم روسیه خواسته به خیابان‌ها بیایند. همچنین ادعا شده پریگوژین گفته که شویگو در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و کنار لنین دفن خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304447

مهمترین اخبار ایران و جهان: